در برنامه زنده سیمای خراسان رضوی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: دفاع مقدس خط پایانی بر زیاده‌خواهی‌های مستکبرین عالم بود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دفاع مقدس خط پایانی بر تحقیر ۲۰۰ ساله حکوت‌های قاچار و پهلوی، زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه و گزافه‌گویی قلدر‌های منطقه‌ای بود. ملت ایران اسلامی با دست خالی در برابر یک دنیا شقاوت ایستادگی کرد و روی پای خود ایستاد و از کرامت، منافع ملی و وجب‌به‌وجب خاک خود دفاع کرد.
کد خبر: ۶۱۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ - 21September 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: دفاع مقدس خط پایانی بر زیاده‌خواهی مستکبرین عالم بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در برنامه «گفتگو» که به صورت زنده از سیمای خراسان رضوی پخش شد، اظهار داشت: در طول حکومت قاجار و پهلوی ملت ایران بار‌ها و بار‌ها تحقیر و سرکوب شد و بخش‌هایی از جغرافیای ایران بزرگ تجزیه شد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی با شعار‌های استقلال‌خواهانه و آزادیخواهانه‌ای که مردم ایران سردادند، نظام سلطه و حامیان منطقه‌ای آن به فکر تنبیه ملت به پاخواسته ایران افتادند و جنگ نابرابری را به کشور تحمیل کردند.

این مسئول ادامه داد: دفاع مقدس خط پایانی بر تحقیر ۲۰۰ ساله حکوت‌های قاچار و پهلوی، زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه و گزافه‌گویی قلدر‌های منطقه‌ای بود. ملت ایران در دفاع مقدس به‌عنوان نقطه اوج، با دست خالی در برابر یک دنیا شقاوت ایستادگی کرد و روی پای خود ایستاد و از کرامت، منافع ملی و وجب‌به‌وجب خاک خود دفاع کرد؛ بر همین اساس ضرورت دارد حماسه دفاع مقدس در بستر زمان گرامی داشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف بر عهدی که بستند ثابت قدم ماندند و امروز لازمه ایستادگی بر آن عهد، تداوم راه حماسه‌آفرینان دفاع مقدس است.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: تحریف و انحراف در کمین است. غفلت و فراموشی آسیب جوامع بشری به شمار می‌رود. گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضد غفلت و فراموشی و در مقابل تحرف و انحراف است.

وی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی بیان داشت: یکی از جهت‌گیری‌های ستاد گرامیداشت چهل و سومین سالگرد حماسه دفاع مقدس، ارتباط بیشتر با نوجوانان و جوانان است چراکه این قشر بیش از سایر قشر‌ها در معرض بمباران جنگ ترکیبی و شناختی دشمن و اغواگری نظام سلطه قرار دارند. نسل جدید هرچه بیشتر در جریان دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار بگیرد و نسبت به ضرورت جهاد آگاهی پیدا کند دشمن در رسیدن به اهدافش ناکام خواهد ماند.

این مسئول با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط رسانه در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تأکید کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا سابقه نورانی امت حزب‌الله در مقابله با دنیای کفر و دفع شر متجاوز مرور شود و نسبت به تبیین برکات ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت بیش از پیش گفت‌وگو شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار