برنامه جدید تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه

سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد برنامه جدیدی برای پیشبرد روند تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳ - 16November 2013

برنامه جدید تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ریانووستی، بعد از مخالفت دولت  آلبانی با انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه به آن کشور برای اجرای برنامه تخریب این تسلیحات، سازمان منع تسلیحات شیمیایی با صدور بیانیه ای اعلام کرد برنامه جدیدی برای پیشبرد طرح خود مبنی بر تخریب تمام تسلیحات و تجهیزات شیمیایی سوریه اتخاذ کرده است.

این سازمان بین المللی در بیانیه خود اعلام داشت: "به منظور اطمینان از تخریب کامل، امن و سریع تسلیحات شیمیایی سوریه، این تسلیحات باید به مکان دیگری خارج از قلمرو سوریه برای تخریب کامل انتقال داده شود".

در این رابطه رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی سوریه گفت: "مرحله کنونی و یافتن مکانی امن برای اجرای برنامه تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه چالشی ترین و وقت گیرترین مرحله از روند تخریب است".

گفتنی است این سازمان بین المللی هنوز نام کشور جدید برای میزبانی روند تخریب تسلیحات سوریه را اعلام نکرده است ولی مدعی شده تا اواسط سال 2014 طبق برنامه پیشین عملیات خود را به پایان خواد رساند.

شایان ذکر است این گمانه زنی ها در حالی مطرح می شود که منازعات مسلحانه در مناطق مختلف سوریه همچنان ادامه دارد و کشورهای عربی و غربی به حمایت های خود از گروه های شورشی ادامه می دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار