سازمان منع تسلیحات شیمیایی:

خروج تسلیحات شیمیایی از سوریه با تاخیر اجرا می شود

به دلایلی مانند وضعیت منازعه در سوریه و همچنین شرایط نامناسب جوی، خروج تسلیحات شیمیایی سوریه از این کشور با تاخیر اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰ - 28December 2013

خروج تسلیحات شیمیایی از سوریه با تاخیر اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رویترز، در حالی که طبق توافقات پیشین مقرر شده بود تمام تسلیحات شیمیایی سوریه برای تخریب کامل تا چند روز آینده و با پایان سال 2013 از این کشور خارج شود، "فرانز کراوینکر" رئیس بخش لجستیک سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد خروج تسلیحات شیمیایی از سوریه در موعد مقرر اجرایی نخواهد شد.

در حالی که قرار بود تسلیحات شیمیایی سوریه در اواخر دسامبر از مسیر ساحل "لاتاکیه" از این کشور خارج شود، رئیس بخش لجستیک سازمان منع تسلیحات شیمیایی در گفتگو با یک خبرگزاری اتریشی اعلام کرد به دلیل موقعیت پیچیده منازعه در سوریه و همچنین شرایط نامناسب جوی، خروج تسلیحات شیمیایی از سوریه در موعد مقرر روی نخواهد داد.

گفتنی است با اوج گرفتن بحران سوریه و متعاقب توافق امریکا و روسیه برای تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه، دولت این کشور با همکاری سازمان ملل و نهادهایی مانند سازمان منع تسلیحات شیمیایی پذیرفته است تسلیحات خود را به گروه ناظران بین المللی به منظور تخریب کامل تحویل دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار