در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن: دفاع مقدس، صحنۀ بروز افتخارات ایران اسلامی است

«پورعباس» گفت: دفاع مقدس، صحنۀ بروز افتخارات، عزت و اقتدار ایران اسلامی است و همچون نگینی تابناک، در تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان خواهد درخشید.
کد خبر: ۶۱۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ - 21September 2023

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن: دفاع مقدس، صحنۀ بروز افتخارات ایران اسلامی است«علی‌اصغر پورعباس» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بردسکن با بیان اینکه اهمیت دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: این حماسه از نخستین روز همچون ستاره‌ای است که در آسمان ایران اسلامی می‌درخشد و عاشقانی را تربیت کرده که ثمره آن نزدیک به ۲۵۰ هزار شهید، رزمنده، ایثارگر، آزاده و جانباز در کشور است.

وی با بیان اینکه اخلاص و نگاه به‌یادماندنی دوران دفاع مقدس تا هزاران سال دیگر نیز خواهد ماند، افزود: اخلاص و ادب رزمندگان در شب‌های حمله به خطوط دفاعی دشمن دیدنی بود، آن‌ها برای شرکت در عملیات از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و برای هم احترام قائل بودند. در طول ۴۳ سالی که از عمر دوران دفاع مقدس می‌گذرد؛  نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و تلاش‌های رزمندگان دستاوردهای فراوانی را به‌دست‌آورده که هر چه از آن‌ها بگوییم پایانی برای آن باقی نیست. در واقع می‌توان گفت که دفاع مقدس، صحنۀ بروز افتخارات، عزت و اقتدار ایران اسلامی است و همچون نگینی تابناک، در تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان خواهد درخشید.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن در تکمیل صحبت‌های خود گفت: ظرفیت و توانمندی رزمندگان در دوران دفاع مقدس؛ توکل بر خدا و ائمه اطهار (ع) بود. رزمندگان از روی اخلاص هرآنچه را که داشتند در اختیار دیگری قرار می‌دادند.

پورعباس بصیرت‌افزایی را از مهم‌ترین راهبرد پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نام برد و ابراز داشت: برای اداره هرچه بهتر کشور باید روحیه جهادی و خدمت بی‌منت همچون دوران دفاع مقدس در جامعه گسترش پیدا کند.

وی خدمت‌کردن جهادی و عدم توجه به زمان را از برنامه‌های انقلابی بیان داشت، تصریح کرد: همدلی و اتحاد رمز موفقیت و افتخار ملت ایران است. ما باید با همان روحیه ایثار و ازجان ‌گذشتگی معایب را برطرف کنیم.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن تأکید کرد: پایداری ملت بصیر و انقلابی ایران که برخاسته از روح ایمان و وحدت بود، در سایۀ هدایت‌های حکیمانه و مدبرانۀ امامین انقلاب اسلامی سبب احیای مکتب سازنده و نهضت بیداری اسلامی در جهان شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بردسکن پرداخت و گفت: بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان بردسکن پیش‌بینی شده است که رویکرد تمامی این برنامه‌ها تبیینی، روشنگری و خدمت‌رسانی است. اعزام گروه‌های جهادی، ویزیت پزشک عمومی، توزیع لوازم‌التحریر و بسته‌های معیشتی، عطرافشانی مزار شهدا، یادواره شهدا، نشست‌های بصیرتی، برنامه افتخار محله آبروی کوچه در ۱۰ نقطه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان پیشکسوت، تجلیل از زنان حماسه‌ساز، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در تمامی مدارس و برپایی میز خدمت از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.

پورعباس در پایان به برنامه‌های پیش‎‌بینی شده هفته دفاع مقدس ویژه رده سنی دانش‌آموز در بردسکن گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیشکسوتان دفاع مقدس برای روایتگری در جمع دانش‌آموزان؛ در مدارس حضور می‌یابند و علاوه بر این؛ نام‌گذاری اکثر مدارس بنام شهدا، تولید و انتشار کلیپ‌های کوتاه توسط رزمندگان از تصاویر مربوط به دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که برای این هفته در بردسکن پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها