در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان تربت جام: اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

«اکرامی» گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی «خارمغیلان عشق» با محوریت زندگی سردار شهید «جعفر خانلری»، روایتگری دفاع مقدس در مراکز آموزشی و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در قالب مراسم «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» جزو برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در شهرستان تربت جام به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۱۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳ - 15September 2023

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان تربت جام: اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس«علی اکرامی» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت جام در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تربت جام ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۰ عنوان برنامه شاخص شهرستانی و ۱۰۰ برنامه در سطح شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی، مردم، سپاه شهرستان و رده‌های بسیج برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی رشد داشته و سعی شده در راستای تحقق جهاد تبیین در این برنامه‌ها دستاوردهای این حماسه عظیم برای جامعه هدف تشریح شود.ل

مسئول نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت جام ادامه داد: در سال‌های گذشته شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد خلاء فرهنگی در نسل جدید شد که باید با برنامه‌‌ریزی دقیق و مدون در جهت رفع این مشکلات گام بردایم.

اکرامی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است برای بیان رشادت‌های رزمندگان اسلام که نشأت گرفته از اندیشه متعالی حضرت امام خمینی (ره) و ولایتمداری مردم بود.

وی گفت: امروز دشمن به دنبال آن است تا با رخنه در فکر، ذهن و اندیشه نسل جوان، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس اسلامی را در نظر آن‌ها کمرنگ جلوه دهد؛ بر همین اساس وظیفه تک‌تک ماست که نگذاریم این توطئه شکل گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت جام با اشاره به اجرای ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور همسران و ۲۰ قشر جامعه هدف به استعداد سه هزار نفر در مصلی الغدیر جهت شرکت در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» با هدف تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، رژه نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان بصورت موتوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی اردو‌های جهادی با حضور پزشکان متخصص به منظور خدمت‌رسانی به مناطق محروم و همایش رزمندگان و جهادگران عرصه جهاد تبیین از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در تربت جام است.

اکرامی تأکید کرد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های جمعی با موضوعات مختلف، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تجلیل از بانوان زنان حماسه‌ساز دوران دفاع مقدس و فعالان عرصه‌های مختلف، برپایی موکب شهدا، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا‌ی شهرستان تربت جام از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر در مناطق مختلف شهرستان تاریخی تربت جام در عرصه‌های تبلیغی، تبیینی، هنری، ورزشی و خدمت‌رسانی به همت سپاه ناحیه تربت جام، نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی و رده‌های بسیج اجرایی می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت جام تصریح کرد: از شاخص‌ترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس می‌توان به برگزاری مسابقه کتابخوانی «خارمغیلان عشق» با محوریت زندگی سردار شهید «جعفر خانلری» به‌عنوان شهید شاخص فرهنگی شهرستان، برگزاری جلسات روایتگری دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و ادارات و همچنین برگزاری یادواره شهدای پدافند شهرستان اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار