در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس نیشابور: حضور مردم در میدان باعث شد جنگ تحمیلی از حالت تدافعی صرف خارج شود

نوری گفت: در دوران دفاع مقدس؛ مردم ایران بر اساس وظیفه دینی و تبعیت از رهبرشان وارد کارزار دفاع شدند. با این حرکت بحمدالله مردم خودشان را پیدا کردند و حالت جنگ از تدافعی صرف خارج و باعث شد تا رزمندگان زمین‌هایی که در اشغال متجاوزان بود را آزاد کنند.
کد خبر: ۶۱۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 18September 2023

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس نیشابور: حضور مردم در میدان باعث شد جنگ تحمیلی از حالت تدافعی صرف خارج شود«سید ابوالقاسم نوری» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدا درباره اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سال ۱۳۵۹؛ در حالی که کشور در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی قرار داشت، استکبار جهانی چون منافع خود را در خطر دید جنگ را بر مردم ایران تحمیل کرد، هرچند که بهانه شروع ان اختلاف مرزی بین دو کشور با بود.

وی تأکید کرد: در این جنگ دو بلوک شرق و غرب؛ تمام امکانات نظامی خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به میدان آوردند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند. در آن ایام؛ ارتش از هم پاشیده بود و سپاه هم سازمان مناسبی برای جنگ و دفاع نداشت به همین جهت حضرت امام خمینی (ره) از مردم درخواست کرد تا وارد میدان دفاع از کشور شوند.

این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه مردم براساس وظیفه دینی و تبعیت از رهبر خود وارد کارزار دفاع  شدند، یادآور شد: با این حرکت بحمدالله مردم ایران خود را پیدا کرد و حالت جنگ از تدافعی صرف خارج و باعث شد تا رزمندگان زمین‌هایی که در اشغال متجاوزان بود را آزاد کنند. استکبار جهانی به صورت تمام و کمال؛ صدام را پشتیبانی می‌کرد به همین دلیل؛ در انتهای جنگ تحمیلی وقتی که دشمن متوجه توانمندی‌های دفاعی و رزمی رزمندگان ایرانی شد از سلاح شیمیایی استفاده کرد.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیشابور در تکمیل این بخش از صحبت‌های خود افزود: مردم ایران در دوران دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند و در این مدت پایداری و ایثار؛ حتی یک وجب از خاک ایران به عنوان امتیاز به دشمن واگذار نشد.

وی در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری در نیشابور گفت: برابر پیش‌بینی‌های انجام گرفته امسال در شهرستان نیشابور؛ یادواره شهدا، برنامه‌های مرتبط با تاریخ شفاهی، رژه نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری همایش جهاد تبیین، افتتاحیه طرح‌های بزرگ و نیز انجام تدارکات لازم برای برگزاری اجلاسیه کشوری دو هزار ۵۳۲ شهید نیشابور در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار