استاندار خراسان جنوبی:

تبدیل جنگ به مکتب جهادی؛ مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس/ نیروهای جهادی آرمان‌خواهی خود را حفظ کنند

«قناعت» از نیروهای جهادی خواست آرمان‌خواهی خود را حفظ کنند و وابسته به دولت نباشند و گفت: خودجوش بودن، انقلابی و مردمی بودن از مهم‌ترین خصوصیات گروه‌های جهادی است که باید مراقبت شود تا از بین نرود.
کد خبر: ۶۱۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ - 21September 2023

نیروهای جهادی آرمان‌خواهی خود را حفظ کنند/ تبدیل جنگ به مکتب جهادی؛ مهم‌ترن دستاورد دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در نشست صمیمی با مسئولان قرارگاه و شوراهای جهادی استان، ضمن گرامی‌داشت چهل و سومین سالگرد آغاز دفاع مقدس، اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ دنیا با مهندسی رزمی، بمب‌های شیمیایی و اشکال متفاوت صدام را همراهی کردند اما در براندازی نظام موفق نشدند.

قناعت نابودی نظام جمهوری اسلامی را مهم‌ترین هدف صدام در جنگ تحمیلی هشت سال علیه ایران ذکر کرد و بیان داشت: در تمام جنگ های متداول دنیا حضور در جبهه اجباری است اما در هشت سال دفاع مقدس ایران چنین مسئله‌ای مطرح نبود بلکه همه گوش به فرمان امام خمینی(ره) از همه صنوف و اقشار با آرمان‌خواهی و معنویت و داوطلبانه به جنگ رفتند.

استاندار خراسان جنوبی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت اشاره و تبیین کرد: ایشان همواره حرف‌های نو و جدید مطرح می‌کنند که آثار و دستاوردهای دفاع مقدس مهم‌ترین محور سخنان ایشان بود.

قناعت یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را تبدیل جنگ به مکتب جهادی دانست و تأید کرد: بسیج به صورت خودجوش در جبهه‌ها حضور پیدا کرد که ناشی از آرمان‌خواهی رزمندگان است و این مهم باید حفظ شود.

وی مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس را شناخت و کشف توانایی‌های ملت ایران ذکر کرد و گفت: امنیتی که اکنون از آن برخوردار هستیم هم دستاورد دیگر دفاع مقدس بوده زیرا توانمندی‌های نظامی، کشور را از تهاجم‌های احتمالی ایمن کرده است.

استاندار خراسان جنوبی از نیروهای جهادی خواست آرمان‌خواهی خود را حفظ کنند و وابسته به دولت نباشند و تبیین کرد: خودجوش بودن، انقلابی و مردمی بودن از مهم‌ترین خصوصیات گروه‌های جهادی است که باید مراقبت شود تا از بین نرود.

قناعت اضافه کرد: هماهنگی و تعاملات باعث از بین رفتن موانع می‌شود که در این زمینه می‌توان دستگاه های اجرایی به گروه‌های جهادی کمک کنند و پشتیبانی گروه‌های جهادی تخصصی خارج از استان نیز با هماهنگی استانداری و بسیج سازندگی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذاری یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر به نهبندان بوده است، افزود: ورود سرمایه‌گذار نیازمند تأمین زیرساخت‌هایی است که در این زمینه هم از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات شاخصی انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی نهضت آسفالت، تأمین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر، راه‌آهن، انتقال آب، بیمارستان زیرکوه و غیره را بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی ذکر و خاطرنشان کرد: این دستاوردها باید در راستای «جهاد تبیین» برای مردم بازگو شود تا شاهد امیدآفرینی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار