امام جمعه تربت حیدریه:

معبر‌های جنگ نرم با مولفه‌های دفاع مقدس گشوده می‌شود

حجت‌الاسلام «معلمی» گفت: با مطالعه دقیق گنجینه دفاع مقدس می‌توان دیگر عرصه‌های جنگ اعم از فرهنگی و اقتصادی را راهبری کرد و این بدان معناست که اگر مولفه‌هایی همچون ایثار، مقاومت و بصیرت که در دفاع مقدس نهادینه شده بود در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور برسد معبرها گشوده می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ - 21September 2023

معبر‌های جنگ نرم با مولفه‌های دفاع مقدس گشوده می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «سید محمد معلمی» امام جمعه تربت حیدریه در دیدار با کارکنان نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد، اظهار داشت: توجه به ظرافت‌های دفاع مقدس فهم و درک و قدرت تحلیل انسان را افزایش و به عظمت این کار پی می‌برد، لذا گنجینه دفاع مقدس سرشار از محتواهای ناب و فاخری است که باید این محتواها استخراج و برای نسل امروز و آیندگان تبیین شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ابزار معرفی دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف این فرهنگ، هنر است، هنر گاهی خود را در قامت یک کتاب نشان می‌دهد، اما امروز آنچه که بیشترین تأثیر را دارد استفاده از ابزار سینما، فیلم و سریال است.

امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد: دفاع مقدس آنقدر غنی و سفره پر نعمتی است که سالیان سال محتوای ناب برای علاقمندان و آزادمردان جهان دارد، در عین حال عظمت دفاع مقدس وقتی به منصه ظهور می‌رسد که لایه‌های مختلف آن را استخراج کنیم؛ بر همین اساس همه نخبگان، اندیشمندان، نویسندگان، ایده‌پردازان و بازیگران وظیفه دارند این نعمت و فرهنگ بزرگ را تبیین کنند.

معلمی تأکید کرد: بعد از دفاع مقدس دشمنی‌های نظام سلطه با انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف ادامه یافت که سرآمد آن‌ها جنگ نرم و ناتوی فرهنگی است، لذا همان اقداماتی که در جنگ نظامی اعم از ایثار و مقاومت، دشمن‌شناسی‌ و بصیرت و عمل به موقع انجام شده را نیز باید در جنگ نرم سرلوحه قرار داد تا در این عرصه به پیروزی برسیم.

وی گفت: با مطالعه دقیق گنجینه دفاع مقدس می‌توان دیگر عرصه‌های جنگ اعم از فرهنگی و اقتصادی را راهبری کرد و این بدان معناست که اگر مولفه‌هایی همچون ایثار، مقاومت و بصیرت که در دفاع مقدس نهادینه شده بود در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور برسد معبرها گشوده می‌شود.

امام جمعه تربت حیدریه با تأکید مجدد بر اینکه امروز برای مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمن باید تفکر دفاع مقدس حاکم باشد تا معبرها باز شود، تصریح کرد: همه فرماندهان و مسئولان باید یکدل، همصدا و متحد، تحت فرماندهی معظم کل قوا در این جنگ نرم از تمام توان خود استفاده کنند تا به مانند گذشته بر دشمن فائق شوند.

معلمی با اشاره به حضور مؤثر و ارزشمند رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل، بیان داشت: رئیس جمهور کشورمان آنقدر توانمند و قدرتمند در سازمان ملل حاضر شد که غربی‌ها مبهوت این اقتدار شدند، در عین حال عرصه‌های دیپلماسی عاقلانه و مناسب را پیش برد و با ارتباط با دنیا و بازگرداندن پول‌های بلوکه شده، موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد.

وی ابراز داشت: دولت در عرصه اقتصاد و ایجاد زیرساخت‌ها و راه‌اندازی کارخانجات متعدد و فعالیت‌های عمرانی کارهای بزرگی انجام داده و این دستاوردها باید برای نسل امروز نیز تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار