امام جمعه تبریز عنوان کرد؛

دانشگاه‌های استان با تقدیم شهدا، مدال «ولایتمداری» بر گردن دارند

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: دانشگاه‌های استان با ۳۱۲ شهیدی که تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند در کنار همه افتخارات علمی اساتید و دانشجویان، مدال افتخار رشادت و ولایتمداری را هم برگردن دارند.
کد خبر: ۶۱۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 21September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز امروز (پنجشنبه) در جمع دانشگاهیان استان، اظهار داشت: همه اندیشه های تربیتی و تلاش های فکری، از خانه تا مدرسه، برای بارور کردن ذهن های سرآمد و خلاق، زمانی به معنای دقیق کلمه به ثمر می نشیند که جوانان متعهد و هوشمند همواره با استادان اندیشمند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حضور یابند و مشغول تحقیق و تدریس شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه های ما، با وجود سرمایه گذاری قابل توجه و امکانات تحقیقاتی مطلوب، همواره به دلایل گوناگون و تاثیر برخی از عوامل روانی اجتماعی، آن گونه که بایسته و شایسته است در دست یابی به قدرت علمی و تولیدات تفکر واگرا توفیق چندانی نداشته است.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: تحصیلات عالی و تحقیقات از اجزای ضروری فرهنگ، اقتصاد، سیاست، اجتماع و توسعه زیستی پایدار افراد، جامعه ها و کشورها به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به نقش شهدای دانشجو پرداخت و ابراز داشت: دانشگاه های استان با ۳۱۲ شهیدی که تقدیم نظام اسلامی کرده اند در کنار همه افتخارات علمی اساتید و دانشجویان، مدال افتخار رشادت و ولایتمداری را هم برگردن دارند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: تحصیلات عالی باید گامی به سوی تغییرات اساسی بردارد تا بتواند از مسائل اقتصادی، سیاسی و صنعتی صرف فراتر رفته و ابعاد عمیق تر از اخلاق و معنویات را هم مدنظر بگیرد.

وی یادآور شد: دانشگاه نه منفعل و نه ستیزه جو بلکه باید بی آنکه ماهیت علمی خود را خدشه دار کند، در تمام جوانب زندگی حضور داشته باشد و بعنوان محیط آکادمیک تنها به تایید آنچه در شان اوست بپردازد.

حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان خاطرنشان ساخت: دانشگاه را نمی توان وجود مستقل مدنظر گرفت، در واقع دانشگاه، نهاد اجتماعی است؛ و به شکلی بیانگر ساختار و وضعیت عملکرد کلی اجتماع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار