مدیر مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان:

برنامه‌های هفته وحدت به صورت مردمی برگزار می شود

حجت الاسلام «عسکری» گفت: برنامه‌های امسال هفته وحدت به صورت مردمی و با همکاری ائمه جمعه و جماعت در مساجد سطح استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ - 21September 2023

برنامه‌های هفته وحدت به صورت مردمی برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی ستاد گرامیداشت هفته وحدت در استان کردستان امروز در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

حجت الاسلام «سعید عسکری» مدیر مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان، در این جلسه اظهار داشت: باید بتوانیم با استفاده از پتانسیل‌های مساجد برنامه‌های هفته وحدت در این استان را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

وی افزود: برنامه‌های امسال هفته وحدت به صورت مردمی و با همکاری ائمه جمعه و جماعت در مساجد سطح استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عسکری با تأکید بر اینکه امسال بیشتر برنامه‌ها به جز مرکز استان، باید در نواحی حاشیه‌ای برگزار شود، گفت: هزینه‌های مراسمات توسط مرکز بزرگ با همکاری سایر دستگاه‌های متولی پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از اجرای 31 عنوان برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی همزمان با هفته وحدت در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری همایش منطقه‌ای نقش مبلغان در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف با حضور 400 نفر از طلاب خواهر از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌هایی که در هفته وحدت در کردستان برگزار می‌شود، شامل همایش طلبه‌های خواهر فارغ التحصیل از استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی است که این مراسم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۸ مهرماه سال جاری در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین در کنفرانس وحدت اسلامی که امسال به مدت ۳ روز در تهران برگزار می‌شود ۳۰ نفر از روحانیون برجسته کردستانی حضور پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام «نادر رنجبر» مدیر حوزه علمیه استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: باید برنامه‌های هفته وحدت آثار ملموس داشته باشند و به خوبی اثرات آن در جامعه هویدا باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان یادآور شد: برنامه‌های هفته وحدت باید بیشتر بین نخبگان استان برگزار شود و نخبگان باید از اهل سنت و اهل تشیع این خطه باشند.

حجت الاسلام رنجبر یادآور شد: باید در اجرای برنامه‌های هفته وحدت طوری عمل کنیم که مردم آثار هفته وحدت را در زندگی خود به عینه احساس کنند و برای آنان ملموس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار