استقبال دبیرکل شورای همکاری از اهتمام ایران برای ارتقای سطح همکاری‌ها در منطقه

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک گفت: از اهتمام ایران برای ارتقای سطح همکاری‌ها در منطقه استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۶۱۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ - 21September 2023

استقبال دبیرکل شورای همکاری از اهتمام ایران برای ارتقای سطح همکاری‌ها در منطقهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسبن امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات حاضر در نیویورک امشب (پنجشنبه) ۳۰ شهریور ماه به وقت تهران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تأکید بر اهمیت گسترش روابط ایران و کشور‌های حوزه جنوبی خلیج فارس، به سفر اخیر خود به کشور‌های حوزه خلیج فارس و ابتکار ارائه شده توسط ایران در این سفر اشاره کرد و اظهار داشت: ما پیشنهاد تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری را مطرح کردبم.

امیرعبداللهیان در سفرش به چهار کشور حاشیه خلبج فارس در اواخر خرداد ماه و در دیدار با مقامات این کشور‌ها پیشنهاد تشکیل مجمع گفتگو و همکاری را مطرح کرد که مورد استقبال مقامات این کشور‌ها قرار گرفت.

همچنین قرار است نشست وزرای خارجه هشت کشور حوزه خبیج فارس به ابتکار دبیرکل سازمان ملل در نیویورک و در جاشیه نشست مجمع عمومی برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز رهبران منطقه بیش از گفتگو به همکاری علاقه نشان می‌دهند، فلذا ابتکار پیشنهادی ایران مورد استقبال قرار گرفت. امیرعبداللهیان عنوان کرد: هرگونه اختلاف نظر در منطقه لازم است از طریق گفتگو‌های سازنده دیپلماتیک مورد حل و فصل قرار گیرد.

البدیوی نیز در این دیدار از روند رو به توسعه روابط بین ایران و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس استقبال و ابراز خرسندی کرد و گفت: منطقه خلیج فارس منطقه مهمی است و خوشبختانه در فضای جدید زمینه برای همکاری‌های هر‌چه بیشتر بین کشور‌های منطقه وجود دارد.

البدیوی گفت: تنش در منطقه به ضرر همه طرف‌های منطقه است و ما از اهتمام ایران برای ارتقای سطح همکاری‌ها در منطقه استقبال می‌کنیم. وی افزود: لازم است بر تلاش‌های خود برای افزایش گفتگو‌ها و ارائه ابتکارات در مسیر تقویت همکاری‌های مشترک بیفزاییم.

در این دیدار برخی موضوعات مورد اهتمام منطقه‌ای در چارچوب ایجاد فضای سازنده توأم با افزایش همکاری‌ها متناسب با شرایط و نیاز‌های جدید منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان از البدیوی برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه شب گذشته به بیانیه وزرای خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان و با تاکید مجدد بر مواضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود:جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار