ضبط پروژه مصطفی گیان با حضور هزار دف‌نواز/ احسان یاسین به کردستان رفت

روستای هشمیز از توابع شهر سنندج در استان کردستان، همزمان با فرا رسیدن ماه ربیع الاول و سالروز تولد حضرت محمد(ص) میزبان ضبط پروژه «مصطفی گیان» بود.
کد خبر: ۶۱۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ - 23September 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مصطفی گیان» نام قطعه‌ای است با صدای احسان یاسین خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) ساخته شده است. ضبطِ موزیک ویدیوی این قطعه با همراهی هزار تن از دف‌نوازان کشورمان در استان کردستان انجام شد.

این اتفاق همزمان با نخستین روزهای ماه ربیع‌الاول و با نزدیک شدن به میلاد حضرت رسول در روستای هشمیز شکل گرفت. برای انجام این کار حدود هزار تن از دف نوازان از نقاط مختلف استان کردستان و نقاط مختلف کشورمان، خود را به سنندج و سپس به روستای هشمیز رسانده بودند.

در این پروژه قطعه‌ی «مصطفی گیان» به صورت تصویری و با حضور دف‌نوازان و خواننده، روی پُشت‌بام‌های روستای هشمیز ضبط شد. این روستا معماری پلکانی دارد و حضور دف‌نوازان روی پشت‌بام‌های این روستا، زیبایی‌های بصری جذابی را پدید آورده بود.

ضبط پروژه مصطفی گیان با حضور هزار دف‌نواز/ احسان یاسین به کردستان رفت

سرپرستی دف‌نوازان در این پروژه را منصور مرادی برعهده داشت.
هم‌چنین پس از ضبط این پروژه و به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع الاول و نزدیک شدن به سالروز میلاد حضرت رسول، همایش بزرگ دف نوازان در روستای هشمیز برگزار شد. این مراسم به همت تعدادی از هنرمندان عرصه دف نوازی استان کردستان به سرپرستی منصور مرادی در روستای هشمیز برگزار شد.

احسان یاسین: امیدوارم به زودی مشکلات هشمیز حل شود

احسان یاسین خواننده قطعه چند زبانه «مصطفی گیان» هم در همایش بزرگ دف‌نوازان شرکت کرد و چند قطعه را برای حاضران در این مراسم خواند.

ضبط پروژه مصطفی گیان با حضور هزار دف‌نواز/ احسان یاسین به کردستان رفت

یاسین درباره حضورش در روستای هشمیز گفت: من چهار روز است که در روستای هشمیز حضور دارم و در این مدت جز زیبایی این منطقه از کشورمان و میزبانی شایسته مردم این منطقه چیزی ندیدم اما لازم است نکته دیگری را هم همین جا عنوان کنم و آن برخی از مشکلاتی است که مردم شریف این منطقه در حوزه آب، برق و صعب العبور بودن مسیر با آن مواجه هستند. بنابراین امیدوارم به واسطه حضور چنین مردمان نازنینی به زودی شاهد رفع مشکلات این منطقه باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار