در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: ضرورت تبیین رشادت‌های شهدا برای نسل جوان/ «مردم» رمز پیروزی در دفاع مقدس بودند

حسن‌پور بیگلری گفت: رزمندگان ما با دستان خالی در مقابل یک دشمن تا دندان مسلح به پیروزی رسیدند، بنابراین، ضرورت دارد که با رویکردی جدید و به کارگیری ابزارهای فرهنگی متعدد به تبیین رشادت‌های شهدا بپردازیم.
کد خبر: ۶۱۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵ - 27September 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: پیروزی در دفاع مقدس با رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) ممکن شد/ همه مسئولان در تبیین حقایق دفاع مقدس کوتاهی کردند«شهباز حسن‌پور بیگلری» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس اظهار داشت: در دفاع مقدس برای اولین بار در تاریخ معاصر ایران یک جنگ تمام عیار علیه ملت ایران صورت گرفت و یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

حسن‌پور بیگلری خاطرنشان کرد: این افتخاری برای ملت ایران به شمار می‌رود، خصوصاً نسل جوانی که در دفاع مقدس حضور داشتند، در طول تاریخ معاصر ایران هرگاه جنگی بر کشور تحمیل می‌شد، بخشی از خاک مقدس ایران متعاقباً تحت تصرف بیگانه قرار می‌گرفت، این موضوع باعث خفت و ننگ همه حُکام نالایقی است که بر این کشور حکومت داشته‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار شاهد بودیم که ایران در مقابل دشمنان خود به پیروزی عزتمندانه رسیده است، و این پیروزی شکوهمندانه اگر رهبری‌ و فرماندهی حکیمانه حضرت امام خمینی و جانفشانی شهدا و رزمندگان نبود به دست نمی‌آمد.

وی افزود: استفاده از سرمایه اصلی مملکت یعنی مردم رمز پیروزی در دفاع مقدس بود، آنچه ظلم در حق شهدا، جانبازان و رزمندگان تلقی می‌شود عدم تبیین درست حتی یک عملیات در دفاع مقدس است، یک روز از سختی‌ها و ناملایماتی‌هایی که این عزیزان در زندان‌های مخوف رژیم بعث متحمل شده‌اند به تصویر کشیده نشده است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: رزمندگان ما با دستان خالی در مقابل یک دشمن تا دندان مسلح به پیروزی رسیدند، بنابراین، ضرورت دارد که با رویکردی جدید و به کارگیری ابزارهای فرهنگی متعدد به تبیین رشادت‌های این عزیزان بپردازیم و در حد بضاعت مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبیین حقایق دفاع مقدس را محقق کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها رسانه ملی بلکه، همه مسئولان در تبیین حقایق دفاع مقدس کوتاهی کردند، و درواقع اگر بخواهم کسی را در این زمینه مورد سرزنش قرار دهم ابتدا به سراغ مجلس شورای اسلامی می‌روم. زیرا ما در مجلس هیچ‌گاه یک بودجه شایسته و مشخص را برای ترویج و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس قرار نمی‌دهیم.

وی افزود: ما قبل از هر چیزی ابتدا باید خودمان را مورد نقد قرار دهیم، نه اینکه رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی را مقصر همه امور بدانیم، ما هیچ‌گاه نتوانستیم رشادت‌ها و جانفشانی‌هایی که شهدا و رزمندگان‌مان داشته‌اند را برای نسل جوان به خوبی تبیین کنیم.

حسن‌پور ادامه داد: معتقدم تا پیش از اینکه کار از کار بگذرد باید اقدام عاجل و فوری در خصوص ترویج و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس را در دستور کار در همه ارکان نظام به ویژه ستاد کل نیروهای مسلح قرار دهیم تا بتوانیم بخشی از کمبودهایی که طی سال‌های گذشته رقم خورده است را ظرف چند سال آینده جبران کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار