نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

وحدت و انسجام تشکل‌های قرآنی ضروری است

حجت‌الاسلام «مطیعی» وحدت و انسجام تشکل‌های قرآنی را ضروری دانست و گفت: مسئولان تشکل‌های قرآنی از ظرفیت مساجد برای ایجاد پایگاه‌های قرآنی استفاده کنند.
کد خبر: ۶۱۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ - 26September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان امروز در آیین افتتاح مهد قرآن حرم مطهر حضرت یحیی بن موسی (ع) سمنان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز امنیت کشور مرهون خون مطهر شهدای والامقام انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اعجاز لفظی، معنوی و علمی قرآن کریم گفت: رسول اکرم (ص) فرمود «أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ مَأْدُبَةُ اللَّهِ فَتَعَلَّمُوا مَأْدُبَتَهُ مَا اسْتَطَعْتُم»؛ قرآن سفره ادب الهی است، پس آن را بیاموزید؛ به‌اندازه‌ای که می‌توانید.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تلاوت قرآن کریم حتی در سفر، تجارت و بیماری نیز توصیه شده، افزود: تلاوت قرآن کریم و تدبر در آن یکی از ارکان اصلی سیره امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مطیعی، تدبر در قرآن مجید را شرط ایجاد انس و الفت با آن دانست و گفت: قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت (س) ریسمان الهی هستند که تا روز قیامت مایه خیر و برکت خواهند بود.

وی با تبریک آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج)، به شبهه‌افکنی برخی افراد در خصوص سن امام زمان (عج) هنگام آغاز امامت اشاره کرد و گفت: امر امامت فقط به تشکیل حکومت محدود نمی‌شود؛ بلکه موضوعی فراگیر و الهی بوده که یکی از کارکردهای آن، هدایت معنوی امت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه حضرت عیسی (ع) در گهواره به مقام نبوت رسید، گفت: پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) در واقعه غدیر خم، رسالت خود را با تعیین ولی و سرپرست تکمیل کرد و سلسله ولایت از امیرالمؤمنین علی (ع) به امام عصر (عج) رسید.

مطیعی ادامه داد: در زمان غیبت امام عصر (عج) باید از فقهایی که دارای ویژگی‌های خاص هستند، بهره بگیریم که البته در زمان حکومت اسلامی، مسئولیت امور حکومتی بر عهده یک نفر [رهبر انقلاب اسلامی] است و مطابق فتاوای مراجع عظام تقلید، خود مراجع بزرگوار هم در امر حکومت، مقلد رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به کتاب ولایت‌فقیه امام خمینی (ره) گفت: بر این اساس، تمام شئون عام امام معصوم (ع) برای امام جامعه مسلمین یعنی ولی‌فقیه نیز وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با یادآوری توصیه‌های مؤکد بزرگان برای تبعیت محض از ولایت‌فقیه گفت: برخی تصور می‌کنند در عصر غیبت هیچ وظیفه‌ای ندارند و فقط باید صبر کنند تا امام زمان (عج) ظهور کند؛ در حالی که منتظران آن حضرت باید خود را به هر مقدار که می‌توانند برای ظهور آماده کنند.

مطیعی تصریح کرد: چطور ممکن است کسی مدعی دین‌داری شود؛ اما بگوید کاری به مسائل سیاسی و حکومتی نظیر جهاد و امر به معروف و نهی از منکر ندارم؟

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، وحدت و انسجام تشکل‌های قرآنی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان تشکل‌های قرآنی از ظرفیت مساجد برای ایجاد پایگاه‌های قرآنی استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار