حجت‌الاسلام شهریاری:

دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی/ جمهوری اسلامی ایران الگوی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در سراسر جهان است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی به صورت حضوری از نهم الی یازدهم مهر با حضور ميهمانان داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: میهمانان این کنفرانس طبق روال سال‌های گذشته در سالروز ولادت حضرت محمد(ص) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
کد خبر: ۶۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ - 27September 2023

ارسال ۲۰۵ مقاله از ۲۰ کشور دنیا به سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامیبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلیمن «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تشریح برنامه‌های سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، با گرامیداشت هفته وحدت اسلامی به پیمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که با مدیریت جمهوری اسلامی شکل گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این پیمان‌ها، امیدی در دل کشورهای اسلامی ایجاد کرده است که کشورهای اسلامی می‌توانند به سمت وحدت یا همان امت واحده حرکت کنند.

حجت‌الاسلام شهریاری در ادامه با اشاره به اینکه کنفرانس وحدت اسلامی در بخش داخلی در سه منطقه از کشور برگزار شد، افزود: کنفرانس منطقه‌ای در کردستان با حضور ۴۰۰ نفر، در گلستان با حضور ۷۰۰ و در آذربایجان‌‌غربی ۱۲۰۰ نفر برگزار شد. با توجه به استقبالی که از کنفرانس‌های منطقه‌ای شده است، مجمع تقریب مذاهب اسلامی قصد دارد، این کنفرانس‌ها را توسعه دهد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ارائه خدمات‌رفاهی نظام مقدس جمهوری اسلامی به همه شهروندان فارغ از قومیت و مذهب، بیان داشت: امیدوارم جمهوری اسلامی ایران الگوی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز برای سراسر جهان باشد.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی از ۹ یا ۱۱ به‌صورت حضوری و به‌صورت وبیناری از فردا تا یازدهم با سخنرانی رییس جمهور برگزار می‌شود، گفت: دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، طبق روال سال‌های گذشته همزمان با سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) دیدار می‌کنند.

وی گفت: در کنار دو حوزه حضوری و وبیناری دو نشست مهم هم داریم. اولین نشست با ۱۱۰ نفر از فرهیختگان استانی است. ما در این نشست به این نخبگان داخلی و کشوری نسبت به مسائل مربوط به حوزه‌های مذهبی و اشتراکات مابین اهل سنت و شیعه در داخل کشور و قومیت‌های مختلفی که در استان‌های مختلف داریم، هم اندیشی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: همچنین از ۶۰ شهر کشور ائمه جمعه، مدیران ارشد در کنار ۲۲ تن از بانوان فرهیخته حضور خواهند داشت. در واقع این نشست هم اندیشی را با این عزیزان خواهیم داشت. علاوه بر آن یک نشست هم اندیشی هم با مهمانان خارجی خواهیم داشت که در آن بیانیه پایانی این کنفرانس و نقطه نظرات مهمانان خارجی دریافت خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در طول هفته برگزاری کنفرانس و با حضور میهمانان خارجی، امیدواریم که این فرصت برای میهمانان خارجی فراهم شود که بتوانند سخنرانی کنند. ضمن اینکه نحوه چینش سخنرانان حضور به صورتی تنظیم خواهد شد که حداکثر استفاده از میهمانان خارجی برده شود.

وی خاطرنشان کرد: ما با کمک اعضای هیات علمی این توفیق را داشتیم که بالغ بر ۲۰۵ مقاله از ۲۰ کشور دنیا دریافت کنیم. از این تعداد مقاله ۱۵۴ مقاله به زبان فارسی، تعداد ۳۰ مقاله به زبان عربی، تعداد ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و ۴ مقاله به زبان ترکی و مابقی به زبان‌های دیگر است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار