در نشست سالانه وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه ٧٧ صورت گرفت:

تاکید ایران بر توقف اقدامات قهری یک‌جانبه علیه کشورهای در حال توسعه

مشاور ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر ضرورت کاهش و ریشه‌کن کردن فقر، بر اهمیت تغییر شرایط بین‌المللی از طریق توقف اقدامات قهری یک‌جانبه علیه کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ - 27September 2023

تاکید ایران بر توقف اقدامات قهری یک‌جانبه علیه کشورهای در حال توسعهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در نشست سالانه وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه ٧٧ (١٣٤ کشور در حال توسعه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، کشورهای عضو به تبادل نظر در خصوص همکاری‌های توسعه‌ای فی‌ماببن و اولویت‌ها و راهبرد گروه پرداختند.

‌در این نشست «محمدصادق فضلی» مشاور ویژه وزیر امور خارجه شرکت و سخنرانی نمود.

«فضلی» ضمن قردانی از تلاش‌های کوبا به‌عنوان رییس گروه ٧٧ و تبریک به اوگاندا به‌عنوان رییس این گروه برای سال ٢٠٢٤، به تشریح اولویت‌های کشورمان و گروه ٧٧ پرداخت.

مشاور وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر توجه جمهوری اسلامی ایران به مباحث زیست محیطی و برگزاری کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در تهران، بر اراده جدی کشورمان برای مقابله با این پدیده به‌ویژه از طریق گسترس همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بر ضرورت تقویت چندجانبه‌گرایی، وحدت و همبستگی میان اعضا گروه تاکید و در ادامه به مخالفت با بکجانبه‌گرایی و اقدامات قهری یک‌جانبه از سوی این گروه تصریح کرد.

«فضلی» ضمن تاکید بر ضرورت کاهش و ریشه‌کن کردن فقر، بر اهمیت تغییر شرایط بین‌المللی از طریق توقف اقدامات قهری یک‌جانبه علیه کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.

نشست وزرای گروه ٧٧ سالانه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار