ابراز همدردی وزیر امور خارجه ایران با دولت و ملت عراق

امیرعبداللهیان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت عراق برای کشته شدن تعدادی از شهروندان این کشور در آتش سوزی اعلام کرد که مراکز امدادی و درمانی ایران برای مساعدت به آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه آمادگی دارند.
کد خبر: ۶۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 28September 2023

ابراز همدردی وزیر امور خارجه با دولت و ملت عراقبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزر امور خارجه کشورمان در پیامی به همتای عراقی خود به ملت و دولت این کشور برای جان باختن تعدادی از شهروندان عراقی در آتش‌سوزی تسلیت گفت.

متن پیام امیرعبداللهیان به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای فؤاد حسین، وزیر محترم امور خارجه جمهوری عراق

سلام علیکم 

با کمال تأسف و تأثر، کشته و مجروح شدن جمع زیادی از برادران و خواهران عزیز عراقی در حادثه آتش سوزی شب گذشته در منطقه حمدانیه استان نینوای عراق را به جنابعالی، دولت، ملت و مراجع عظام کشور همسایه و برادر عراق بویژه به خانواده‌های داغدار جانباختگان تسلیت می‌گویم.

از خداوند بزرگ و حکیم، برای درگذشتگان این حادثه تلخ و ناگوار، رحمت و غفران واسعه الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های مصیبت دیده صبر و شکیبائی مسئلت می‌کنم.

در پایان یادآور می شوم که مراکز امدادی و درمانی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه آمادگی دارند. 

به گزارش منابع عراقی، وقوع آتش‌سوزی در یکی از تالارهای عروسی الحمدانیه، واقع در استان نینوای عراق که گفته می‌شود علت آن آتش‌بازی بوده است، 120 فوتی و 200 مصدوم به‌جای گذاشت.

این آتش‌سوزی منجر به ریزش سقف تالار و محصور شدن جمعیت در داخل آن شد و عروسی را به عزایی در سطح عراق تبدیل کرد و گفته می‌شود داماد و عروس در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار