در گفت‌وگویی مطرح شد؛

نماینده ولی فقیه در استان کردستان: وحدت باعث اشاعه مبانی دینی می‌شود

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با بیان اینکه وحدت باعث اشاعه مبانی دینی می‌شود، گفت: مکتب حیات بخش اسلام سرشار از حوادث عبرت آموز است و فرامایشات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب سنت راه‌گشا بشر امروزی است.
کد خبر: ۶۱۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ - 30September 2023

وحدت باعث اشاعه مبانی دینی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک هفته وحدت به تبیین ابعاد این هفته پرداخت و اظهار داشت: همه فرق و مذاهب می‌توانند ضمن احترام به عقاید هم، در کنار یکدیگر به نفع شایسته ای زنذگی کنند و بدون حقد، کینه و بغض معیشت وابسته‌ای داشته باشند.  

وی با اشاره به اینکه آثار وحدت شیعه و سنی بسیار روشن است، افزود: به دلیل وجود دشمنان مشترک؛ بزرگداشت «هفته وحدت» بسیار ضروری است چراکه باعث خنثی کردن توطئه‌ها بدخواهان شده و موجب فهم آثار و آرا طرفین می‌شود چه بسا در گذشته تعداد افراد محدود از نظرات و ایده‌های طرفین با خبر بودند اما اکنون به واسطه چاپ کتاب‌ها، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌ها بسیاری از افراد از دیدگاه هم مطلع و آگاه می‌شوند.  

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه وحدت محدود به یک هفته نیست، گفت: هفته وحدت یک هفته است در حالی که ما 365 روز باید در کنار همدیگر زندگی کنیم؛ وصلت‌ها و ارتباطات خانوادگی در بسیاری از استان‌ها از جمله کردستان به وفور دیده شده که طرفین ضمن احترام به عقیده یکدیگر، در کنار هم زندگی کرده و این نشان دهنده وحدت است.

وی با اعلام اینکه وحدت عامل اقتدار و عزت مسلمانان است، عنوان کرد: دشمنان در شرایطی از وحدت شیعه و سنی می‌ترسند که انسجام و یک دستی آنها را ببیند، در واقع اگر بیش از یک میلیارد نفر در دنیا این وحدت را در ذهن و وجودشان بتوانند مستولی کنند قطعاً در برابر دشمنان عِده و عُده را فراهم می‌کنند و رفتار و افکار و منش آن ها بسیار می‌تواند گسترش پیدا کند.  

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با بیان اینکه وحدت باعث اشاعه مبانی دینی می‌شود، ابراز داشت: مکتب حیات بخش اسلام سرشار از حوادث عبرت آموز است و فرامایشات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب سنت از پیامبر عظیم الشان(ص) گرفته تا سایر بزرگواران در واقع راه‌گشا بشر امروزی است که اندکی از خویشتن خود دور افتاده است.  

وی با هشدار اینکه دشمنان در تلاش‌اند وحدت شیعه و سنی را بر هم بزنند چون بقایشان در تفرقه است، افزود: دشمنان دلسوز ملت نیستند؛ آن‌ها فقط می‌خواهند در سایه تفرقه به حیات خود ادامه دهند. 

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه وحدت جامعه باعث پیشرفت علم هم می‌شود، گفت: در حال حاضر که درگیر جنگ اقتصادی و تحریم‌های موجود هستیم ما بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به وحدت جامعه داریم؛ وحدت و انسجام جامعه در برابر فشارهایی که از طرف دشمن وارد شده تنها وحدت مذهبی نیست لذا باید مقاومت و ایستادگی کرد چراکه در همین وضعیت و سختی‌ها این مردم به پیشرفت‌های علمی بسیار شگرفی دست پیدا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان علما را به رعایت عدل و انصاف در بیان واقعیات جامعه فراخواند و یادآور شد: علمای اسلام مباحث اختلافی را در میزگردها و کنفرانس‌ها و در نشست‌های خصوصی‌تر بیان کنند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار