رئیس مرکز شعر، سرود و موسیقی صداوسیما مطرح کرد؛

تولید آثار فاخر موسیقایی در صداوسیما/ همکاری با بزرگان موسیقی صورت می‌گیرد

قزوه تولید آثار فاخر موسیقایی را از دستورکارهای مرکز شعر، سرود و موسیقی صداوسیما دانست و گفت: در دوره جدید همکاری با بزرگان موسیقی در دستور کار است و در این راستا همکاری با علیرضا افتخاری با ضبط کارهای جدید را انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۶۲۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۶ - 01October 2023

«عیلرضا قزوه» رئیس مرکز شعر، سرود و موسیقی صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به تولیدات جدید این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره جدید فعالیت رسانه ملی همکاری با بزرگان موسیقی در دستور کار است و در این راستا همکاری با علیرضا افتخاری را داشته‌ایم که با ضبط کارهای جدید همراه بوده است. 

وی با بیان اینکه نزدیک به یک‌سال و ۹ ماه است که مسوولیت دفتر شعر، سرود و موسیقی صداوسیما را برعهد گرفته‌ام، گفت: در حکمی که جناب آقای جبلی برای من نوشته‌اند، مسوولیت شعر به این دفتر اضافه شده است یعنی مسئولیت شعر، سرود و موسیقی به ما داده‌ شده است درحالی که درگذشته مدیران تنها مسوول موسیقی و سرود بودند. وقتی مسوولیت شعر به این دفتر واگذار شد، شعر هم جدی گرفته شد و تاکنون ما چندین جشنواره ملی شعر برگزار کرده‌ایم و جشنواره‌های شعر و موسیقی را طراحی کردیم؛ این روند با هویت شعر چند جشنواره برگزار شد. سال گذشته جشنواره بزرگی را در زیباکنار گیلان برگزار کردیم که حدود ۵۰۰ تن از اهالی شعر و موسیقی شرکت کردند.

وی افزود: در زمینه شعر ملی در چندین جشنواره کار و فعالیت داشته‌ایم که نمونه آخر آن ساخت چندین برنامه ادبی بود که نمونه آن تولید یک برنامه به مناسبت حصر آبادان بود که صورت گرفت و به زودی از تلویزیون پخش می‌شود. افتتامیه جشنواره شعر آفتاب پنهان در خانه کتاب با همراهی وزارت ارشاد برگزار خواهد شد. یک‌شنبه نهم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ این رویداد در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌کنیم و روز یازدهم و دوازدهم این رویداد با نام جشنواره «دریا و صلح» به کیش می‌رود و اجرا می‌شود و روز چهارشنبه در حوزه هنری اختتامیه برنامه را برگزار خواهیم کرد.

رئیس مرکز شعر و موسیقی صداوسیما با اشاره به حضور شاعرانی از ۱۵ کشور جهان در این رویداد گفت: از کشورهای فارسی‌زبان و اروپایی و از کشورهای اسپانیا، آلمان و آرژانتین، کوزوو، صربستان، لهستان، بوسنی، لبنان، عراق، هلند، هندوستان، تاجیکستان و افغانستان مهمانانی که حدوداً ۳۰ شاعر می‌باشند، دعوت‌ صورت گرفته است و جمعاً حدود ۳۰ شاعر در این مراسم، شعرخوانی خواهند کرد.

قزوه، مهندس محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور را حامی این جشنواره معرفی کرد و گفت: ۲۲ شاعر ایرانی در جشنواره آفتاب نهان جایزه دریافت می‌کنند و آثار ۳۲ شاعر در کتاب جشنواره چاپ خواهد شد. ایران یک کشور صلح‌طلب است و انرژی آن، انرژی پاک است. تلاش کرده‌ایم چهره‌ای متفاوتی در شعر شاعران بین‌المللی از ایران منعکس شود.

وی با بیان اینکه مرتضی امیری اسفندقه، ایرج قنیری و شخص بنده داوران بخش نهایی جشنواره هستیم، افزود: هدف از دعوت از شاعران بین‌المللی شعرخوانی از «دریا و صلح» بوده است تا کیش و خلیج فارس را برجسته کنیم که از جنبه توریستی برای منطقه کیش و از حیث ملی و میهنی برای ما در خلیج فارس این اتفاق مهم خواهد بود و اهمیت دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار