از سوی سرلشکر موسوی صورت گرفت؛

اهدای نشان فداکاری به امیر سرتیپ دوم «علی‌بخشی»

نشان فداکاری اعطایی فرماندهی معظم کل قوا، توسط فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ دوم ابراهیم علی‌بخشی اهدا شد.
کد خبر: ۶۲۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ - 01October 2023

اهدای نشان فداکاری به امیر سرتیپ دوم «علی‌بخشی»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌ پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری توسط امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ دوم «ابراهیم علی‌بخشی» که در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال‌های پس از آن، مومنانه و مردانه ایستاده‌اند، اهدا شد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) به دانشگاه افسری و به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی هزار و ۱۸۴ دانشجو و دانش‌آموخته شهید دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، امیر سرتیپ دوم ابراهیم علی‌بخشی در دوم شهریور ماه سال ۱۳۲۶ در روستای شاهبان شهرستان نهاوند دیده به جهان گشود و دوره تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سپری و برای ادامه تحصیل به تهران عزیمت کرد. پس از اخذ دیپلم ریاضی و علاقه‌مندی به خدمت در ارتش در تاریخ ۱۲ مردادماه ۱۳۴۷ وارد دانشکده افسری شد و پس از طی دوره سه ساله برای طی رسته توپخانه به اصفهان رفت.

امیر سرتیپ دوم علی‌بخشی در وقایع کردستان به منطقه سنندج و تکاب اعزام و مدتی در آنجا مشغول مبارزه با عناصر ضدانقلاب شد. با آغاز جنگ‌ تحمیلی، وی همراه با لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) به منطقه عملیاتی شوش و پل‌نادری اعزام شد که همواره رشادت‌ها و فداکاری‌های این امیر سرافراز زبانزد همرزمانش بود.

وی در ادامه خدمت، به لشکر ۲۸ کردستان منتقل و مسئولیت‌هایی چون دیده‌بان توپخانه، افسر رابط توپخانه، فرمانده آتشبار تیر، فرمانده آتشبار ارکان، فرمانده گردان توپخانه، فرمانده تیپ دانشجویان دانشکده افسری، رئیس ستاد دانشکده افسری، استاد مطالعات محیط ملی و بین‌المللی دفتر مطالعات و تحقیقات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی، رئیس دانشکده دفاع و مشاور دانشگاه عالی دفاع ملی را بر عهده داشت و مفتخر به دریافت لوح تقدیر استاد نمونه در سال ۱۳۶۵ از فرمانده معظم کل قوا شد.

امیر «علی‌بخشی» در طول خدمت علاوه بر طی دوره‌های مقدماتی و عالی توپخانه در کشور، دوره‌های زبان انگلیسی، فرماندهی و ستاد و دکتری دانشگاه پدافند ملی را در کشور هند گذراند.

وی بعد از انجام ۳۸ سال خدمت صادقانه در تاریخ ۱ مهرماه ۱۳۸۵ به افتخار بازنشستگی نایل آمد. این امیر سرافراز ارتش بعد از بازنشستگی و تاکنون همچنان در عرصه آموزش و پژوهش فعال است به گونه‌ای که ضمن تألیف پنج جلد کتاب درباره موضوعات دفاعی امنیتی، مقالات زیادی در روزنامه‌ها و نشریات مختلف از وی به چاپ رسیده است.

امیر علی‌بخشی در راهبری پروژه‌های تحقیقاتی متعددی به‌عنوان مدیر پروژه در دانشگاه عالی دفاع ملی و مرکز تحقیقات راهبردی وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز موفقیت‌های اثربخشی را کسب کرده‌ است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار