در مراسم تجلیل از خانواده ۲۶ ایثارگر اهداکننده عضو مطرح شد؛

ترویج «ایثار اجتماعی» در دستور کار بنیاد شهید/ رتبه اول ایران برای اهدای عضو در آسیا

مراسم تجلیل از خانواده ایثارگران اهداکننده عضو سراسر کشور با عنوان «ایثار در ایثار» با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران، مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از هنرمندان برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ - 01October 2023

ترویج «ایثار اجتماعی» در دستور کار بنیاد شهید/ رتبه اول ایران برای اهدای عضو در آسیابه گزارش خبرنگار حماسه و حهاد دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از خانواده ایثارگران اهداکننده عضو سراسر کشور با عنوان «ایثار در ایثار» با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و «کتایون نجف‌زاده» مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران، مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از هنرمندان امروز (یکشنبه) در سالن رسول زاده بنیاد شهید برگزار شد.

در این مراسم از خانواده ۲۶ ایثارگر اهداکننده عضو تقدیر به عمل آمد

«محمود پاکدل» معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید در این مراسم اظهار داشت: ۲۶ عزیزی که امروز در این جمع تقدیر می‌شوند از استان‌های مختلف کشور هستند که مقدمشان را گرامی می‌داریم. افرادی که همواره با هنر مشوق این امر بودند، مثل هنرمندانی، چون محمدحسین لطیفی، رضا ایران‌منش و تعدادی دیگر از هنرمندان که سفیران انجمن اهدای عضو هستند با انجمن همکاری خوبی داشتند و برای ترویج این فرهنگ خداپسندانه تلاش کردند. امروز به جایگاهی رسیدیم که می‌توانیم بگوییم فرهنگ ایثار در کشور ما نهادینه شده است.

وی افزود: ایثار اجتماعی موضوعی است که در چند سال اخیر در بنیاد شهید آن را پیگیری می‌کنیم و قصد ترویج آن را داریم. نوجوان ۱۳ ساله‌ای چند سال پیش جان خود را برای نجات ۲ خانم به خطر انداخت و دکتر قاضی زاده با رهبر معظم انقلاب اسلامی مکاتبه کرده و حکم شهادت این عزیز را دریافت کرد. ما به این سمت می‌رویم که ایثار اجتماعی را ترویج کنیم.

پاکدل تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای تهیه شده تا بین بنیاد شهید و انجمن اهدای عضو بسته شود و همکاری‌ها این ۲ نهاد بیشتر شود. در مواقعی که بیماران سال‌ها در انتظار تقدیم یک عضو هستند تا جان تازه‌ای بگیرند باید به این سمت برویم که این کار بزرگ در کشور نهادینه شود.

شما ایثارگرانی هستید که دوباره ایثار کردید

مدیرعامل انجمن اهدای عضو گفت: ما هرکاری برای خانواده اهداکننده عضو انجام بدهیم‌ کم است. باید به این باور برسند و اجازه اهدای عضو دهند که کار خیلی بزرگ است. ۹۹ درصد افراد جامعه با ایست قلبی می‌میرند. یک درصد با مرگ مغزی می‌میرند و زیر دستگاه تنفس مصنوعی می‌روند. ۹۹ درصد آدم‌ها این موهبت را دارند که به دیگران جان ببخشند. شما عزیزان ایثارگر بودید و دوباره ایثار کردید.

نجفی‌زاده افزود: شما در سخت‌ترین لحظه زندگی سخت‌ترین تصمیم را گرفتید. نتیجه این شد که گیرندگان عضو با اعضای بدن عزیزان شما زندگی دوباره گرفتند. ایثارگر واقعی خانواده اهداکننده هستند، چون اهداکننده از دنیا رفته است و کسی که این تصمیم را گرفته است.

اهدای عضو با فتوای امام خمینی شکل گرفت و ایران در آسیا رتبه اول را دارد که همه هزینه آن بر عهده دولت است و اینطور نیست که پولدار‌ها تنها گیرنده باشند و رانت ایجاد شود. سال ۲۰۲۱ ایران رتبه اول در آسیا را داشته است. رتبه جهانی ما رتبه ۳۰ است.

وی در پایان تاکید کرد: ۹۹۰۰ خانواده اهداکننده داریم. هر ساله ۵ تا ۸ هزار مرگز مغزی داریم که تقریبا نصف این عدد توانایی اهدای عضو دارند که تنها هزار نفر این کار را انجام می‌دهند.

در پایان نیز تفاهمنامه همکاری بین تشکل‌های شاهد و ایثارگر و انجمن اهدای عضو امضا شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار