جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:

مرحوم «ضرابی» همیشه به عهد سربازی خود وفادار بود

امیر سرتیپ «هادیان» گفت: زنده‌یاد امیر سرتیپ دوم ضرابی در مسیر خدمتی خود در هر جایی که حضور داشت به عهد سربازی خود وفادار بود.
کد خبر: ۶۲۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷ - 01October 2023

امیر سرتیپ هادیانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، در مراسم تشییع زنده‌یاد امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز «محمود ضرابی» که در ستاد این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه کسانی که با شخصیت والای مرحوم ضرابی آشنا بودند از این ضایعه تلخ و ناگوار واقعاً دلشان به درد آمد، اظهار داشت: شخصیت مرحوم ضرابی را باید در دوستان و همرزمانش، همچون شهیدان یاسینی، خلعتبری، بابایی، دوران و سایر شهدای خلبان ۸ سال دفاع مقدس و علی الخصوص خلبانانی که در پایگاه بوشهر افتخارآفرینی کردند، جویا شد.

امیر سرتیپ هادیان با بیان اینکه امیر سرتیپ دوم ضرابی شخصیتی معتقد، در مسیر انقلاب و همیشه در صدد نشان دادن و تبیین ارزش‌های نیروی هوایی ارتش بود، افزود: مرحوم ضرابی در مسیر خدمتی خود در هر جایی که حضور داشت، حتی در دوران بازنشستگی همیشه و در همه حال به عهد سربازی خود وفادار بود.

وی با اشاره به حضور و خدمت صادقانه مرحوم خلبان ضرابی در آغاز جنگ در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص پایگاه هوایی بوشهر در آن زمان که یکی از پایگاه‌های مهم و تاکتیکی نیروی هوایی ارتش به حساب می‌آمد، سرتیپ دوم ضرابی، این خلبان با تجربه و جسور نهاجا در این پایگاه حضور داشت و از ابتدای جنگ در عملیات‌های مهمی همچون، اولین پاسخ، کمان ۹۹ و بسیاری از عملیات‌های دیگری که از این پایگاه انجام شد شرکت و حضور موثری داشته است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: مرحوم ضرابی در شجاعت، دلاورمردی، تبحر و مهارت مثال‌زدنی بود و بسیاری از خلبانان این نیروی الهی نیز توسط وی تربیت شدند و بعد از دوران دفاع مقدس نیز در هر کجا که خدمت کرد منشأ خیر و برکات بود.

وی تصریح کرد: مرحله اصلی خدمت این خلبان پیشکسوت نهاجا، بعد از بازنشستگی و با تشکیل کانون خلبانان بازنشسته نهاجا به حد اعلای خود رسید که با افق دید بلند، همت و تلاش خستگی‌ناپذیر در این راه قدم گذاشت و موفقیت‌ها و قدم‌های بلندی در معرفی نیروی هوایی ارتش برداشت.

جانشین فرمانده نهاجا با بیان اینکه خدمت به خانواده شهدا و جانبازان یکی از ویژگی‌های سرتیپ دوم ضرابی بود که شبانه‌روزی در خدمت این عزیزان بود، گفت: همه این اتفاقات به لطف و عنایت خانواده این مرحوم بود که امیر ضرابی توانست در تمام مسئولیت‌های خود خوش بدرخشد و بی‌شک آن چیز‌هایی که این مرحوم از خود به یادگار گذاشته است قطعاً باقیات‎الصالحات بوده و در قیامت دستگیر ایشان خواهد شد.

امیر هادیان با اشاره به بخشی از تلاش مرحوم ضرابی در حوزه جهادتبیین ادامه داد: این مرحوم در هر جلسه‌ای که حاضر می‌شدند به نقش جوانان سربازان در آینده ایران اسلامی می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه زنده‌یاد خلبان محمود ضرابی این پیشکسوت و سخنور نام آشنای نیروی هوایی ارتش در هیچ مجلسی نبود که با توجه به توانمندی در سخنرانی و ثبت خاطرات در حوزه‌های مختلف، به تبیین ارزش‌های دوران دفاع مقدس نپردازد، گفت: وی به مسیری که طی می‌کرد، ایمان داشت و عمل به این مسیر را جزو وظایف خود می‌دانست همین امر باعث شده بود که در راهش همواره موفق باشد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار