مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان تاکید کرد؛

استفاده از روش‌های نوین برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان

سردار «مطهری» گفت: امروز باید با استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان با هم‌اندیشی و هم‌افزایی افراد صاحب‌نظر، بهترین روش را در این حوزه انتخاب و اجرایی کنیم.
کد خبر: ۶۲۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ - 02October 2023

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان،  «محمد طاهریان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به همراه جمعی از کارشناسان ستادی و کتابداران با سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار مطهری در این نشست ضمن بیان خاطره‌ای از هم‌رزم شهیدش شهید «رمضان علی نوری» اظهار داشت: تعامل مشترک بین دو دستگاه می‌تواند مخاطبان زیادی را در استان به کتاب‌خوانی ترغیب کند.

وی استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به همه اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان را خواستار شد و افزود: امروز به‌کارگیری روش‌های منسوخ‌شده و تکراری دیگر کمتر موردتوجه عموم مردم است و برای انتقال مفاهیم معنوی دفاع مقدس با رویکردی نوین، جوان‌پسند و جذاب لازم است با هم‌اندیشی و هم‌افزایی افراد صاحب‌نظر، بهترین روش را در این حوزه انتخاب و اجرایی کنیم.

وی بابیان اینکه باید با برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در بین دستگاه‌های اجرایی رقابتی ایجاد کنیم تا مخاطبان به‌صورت گروهی به مطالعه ترغیب شوند افزود: امیدواریم بتوانیم با روایت فداکاری‌های شهدا و با استفاده از زبان هنر و کتاب که بهترین وسیله برای افزایش آگاهی و دانایی است، نقشی در زنده نگاه‌داشتن و آشنایی نسل جدید با شهدای دفاع مقدس داشته باشیم.

«محمد طاهریان»مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان درادامه  گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا و رشادت آن‌هاست و استقلال و آزادی ما نتیجه پایمردی و جان‌فشانی‌های شهدای سرافراز است که ارزشمندترین سرمایه خود که همان جان‌عزیزشان بود را فدای ایران اسلامی کردند.

وی بابیان اینکه شهدا و ایثارگران برای حفظ تمامیت ارضی کشور و پاسداشت آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی رشادت‌های بی‌نظیری از خود نشان دادند، افزود: امروز ما وظیفه‌داریم آن رشادت‌ها و فداکاری‌ها و سبک و سلوک شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را به نسل کنونی انتقال دهیم.

طاهریان همچنین توجه ویژه به جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا را وظیفه همگانی عنوان و خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران ذخایر گران‌بهای ملت و سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران هستند و ادامه راه آن‌ها مهم‌ترین وظیفه ذاتی ماست.

وی در پایان سخنان خود از آمادگی کامل کتابخانه‌های عمومی استان برای همکاری ‌و مشارکت با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: از اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس نیز انتظار داریم در بحث در اختیار قرار دادن کتاب‌های گنجینه، اهدای کتاب‌های تازه انتشاریافته حوزه دفاع مقدس، اهدای کتاب‌های صوتی همچنین تولید پادکست و نسخه بریل کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و در اختیار قرار دادن آن به کتابخانه‌های عمومی استان یاریگر ما باشد.

همچنین در این دیدار هر دو طرف بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نیز تعامل حداکثری در جهت حفظ و نشر آثار و ارزش‌های منحصربه‌فرد استان سمنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تأکید کردند.

 

استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان

استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان

استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان

استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان

استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار