مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد؛

تولید محتواهای فاخر و اثر گذار در حوزه ترویج اقامه نماز برای دانش آموزان

«صفری» گفت: در حوزه ترویج اقامه نماز تولید محتواهای فاخر و اثر گذار برای دانش آموزان ضروری است و دراین بخش اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل رسالت سنگینی به عهده دارد.
کد خبر: ۶۲۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ - 02October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «کلام الله صفری» مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز (دوشنبه) در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز اظهار داشت: برگزاری جلسات کارشناسی با حضور صاحب نظران حوزه نماز برای یافتن راهکارهای تقویت نمازجماعت در همه سطوح بویژه در مدارس در دستور کار معاونت پرورشی و فرهنگی قرار گیرد.

صفری افزود: برای اقامه نمازجماعت در مدارس فاقد نمازخانه، استفاده از ظرفیت مساجد هجوار لازم و ضروری بوده و این امر موجب پیوند مسجد و مدرسه خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که دشمن در جنگ ترکیبی اخیر شبهات بسیار زیادی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است، گفت: استفاده از روحانیون طرح امین با هدف اقامه نماز جماعت در مدارس و پاسخگویی دقیق و مناسب به شبهات خیلی مفید و مؤثر خواهد بود.

‌صفری با اشاره به برگزاری سالانه اجلاسیه سراسری نماز در سطح کشور تصریح کرد: کلیه نواحی و مناطق استان قبل از اجلاسیه کشوری، برنامه ریزی لازم جهت برگزاری اجلاسیه نماز در مناطق خودشان را در دستور کار قرار دهند.

«غفور حضوری» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل نیز در این جلسه ابراز داشت: از مجموع ۱۵۶۸ آموزشگاه دارای نمازخانه در سطح استان ۱۵ نمازخانه نیمه تمام شناسایی شده و لازم است اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به اتمام این پروژه ها اقدام نمایند.

حضوری افزود: در سطح مدارس استان ۵۲۶ نمازخانه مستقل ۷۸۱ نمازخانه کلاسی و ۲۶۱ نمازخانه چند منظوره در مدارس استان وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اردبیل همچنین از ساماندهی ۳۵۸ روحانی طرح امین در مدارس استان خبر داد و گفت: استفاده از روحانیون مجرب و توانمند در این طرح مد نظر بوده و با حضور این عزیزان در مدارس شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نماز و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دانش آموزان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها