در خشکی و دریا؛

رزمایش مشترک پهپادی ارتش برگزار می‌شود

بزرگ‌ترین رزمایش مشترک پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیمه نخست مهرماه در گستره‌ای به وسعت آسمان ایران در خشکی و دریا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ - 02October 2023

رزمایش مشترک پهپادی ارتش برگزار می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی اکنون مجهز به انواع پیشرفته پهپاد‌ها هستند که در رزمایش پهپادی مهرماه به نمایش در می‌آیند.

فروردین امسال انواع پهپاد‌های راهبردی از قبیل ابابیل ۵ و ابابیل ۴، آرش، جت کرار، دهم شهریور، اخگر، سوییچ بلید، هما و پهپاد‌های دریاپایه و عمودپرواز با مأموریت‌های متفاوت شناسایی، انهدامی، شناسایی رزمی، ضدرادار، پرسه‌زن، رهگیری هوایی، مقابله با اهداف متحرک و ثابت همچنین با ویژگی سطح مقطع راداری پایین به سازمان رزم ارتش ملحق شد.

کمان ۱۲ از پهپاد‌های بومی است که همه فرآیند‌های طراحی و ساخت آن در نیروی هوایی ارتش انجام شده و پهپاد‌های کرار، ابابیل، کیان و آرش از جمله پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش هستند که حاصل کار مشترک با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است.

نیروی دریایی ارتش نیز در حوزه کشف یگان‌های سطحی و زیر سطحی و انهدام یگان‌های زیر سطحی به وسیله پهپاد ورود کرده و پهپاد «ضد زیردریایی» هم اکنون در این نیرو عملیاتی است. همچنین پهپاد تجسسی هما نیز از جمله پهپاد‌هایی است که در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار دارد.

پهپاد مهاجر ۶ هم که به سامانه جنگ الکترونیک مجهز شده به عنوان اولین پهپاد جمر در ارتش تحویل یگان عملیاتی نیروی زمینی ارتش شده است. این پهپاد جمر ارتش قابلیت عملیات و پشتیبانی جنگ الکترونیک و آفند الکترونیک بر علیه شبکه‌های ارتباطی دشمن را داراست. پهپاد شناسایی و تجسسی «شاهین» نیز در اختیار نیروی زمینی ارتش قرار دارد ودر رزمایش محمد رسول‌الله (ص) نیروی زمینی ارتش در دی ماه ۱۳۹۳ به عنوان سنگین‌ترین پهپاد نزاجا به پرواز درآمد.

اکنون قرار است بزرگ‌ترین رزمایش مشترک پهپادی ارتش، نیمه نخست مهر در گستره‌ای به وسعت آسمان ایران در خشکی و دریا برگزار شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار