دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت» نیازمند حمایت و استانداردسازی

«نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت» یک اتفاق مهم است که د در عین‌حالی که باید حمایت و استانداردسازی شود ظرفیت برگزاری بین‌المللی دارد.
کد خبر: ۶۲۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵ - 04October 2023

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان از شنبه (پانزدهم مهر) تا جمعه (بیست‌ویکم مهرماه ۱۴۰۲) به مدت هفت روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان برپا می‌شود.

بی‌‌شک جمهوری اسلامی ایران در عرصه کتاب یکی ازکشورهای پیشرو در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام است؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بخاطر ویژگی‌های منحصر‌ به‌فردی که دارد شاید از پرجاذبه‌ترین نمایشگاه کتاب مردم‌محور دنیا باشد. نمایشگاهی که هرساله میلیون‌ها کتاب در آن به‌فروش می‌رسد و میلیون‌ها بازدید کننده دارد. 

در این میان کتاب دفاع مقدس را باید پرمخاطب‌ترین کتاب‌های موضوعی نمایشگاه دانست؛ ادبیات دفاع مقدس طی سال‌های اخیر به‌لحاظ کمی و کیفی به رشد چشم‌گیری رسیده است. در این میان نقش ناشران خصوصی چشم‌گیر است. چاپ کتاب‌های متعدد و تجدیدچاپ‌های خیره‌کننده که حتی از ۱۰۰ چاپ هم گذشت می‌کند، جذاب است. 

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در این مسیر یکی از ابتکارات ناشران دفاع مقدس است؛ این نمایشگاه تاکنون در تهران، مشهد، قم، کرمان، بوشهر و برخی دیگر از استان‌های کشورمان برگزار شده است.

برپایی هم‌زمان این نمایشگاه با کنگره‌های استانی را باید یک ابتکار عمل خاص دانست که ظرفیت محتوایی به جریان کنگره‌های شهدا تزریق می‌کند. البته این رویداد مهم از ابعاد مختلف باید تقویت و پشتیبانی شود؛ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس بخاطر فعالیت ناشران خودجوش مردمی می‌تواند در نوع برگزاری و عرضه به جایگاه مهی دست پیدا کند و حتی ظرفیت برگزاری بین‌المللی دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار