در اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی؛

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: حیات طیبه بشر در گرو کلمات نورانی اولیای ربانی است

آیت الله «رسول فلاحتی» با بیان اینکه اهل بیت (ع) نه فقط بر آحاد امت اسلامی، بلکه بر بشریت حقوقی دارند، گفت: هرچقدر تلاش کنیم این حقوق را ادا کنیم، نمی‌توانیم؛ چرا که حیات طیبه ما در گرو کلمات نورانی است که در قالب دعا و ذکر و نیایش از اولیای ربانی به ما رسیده است.
کد خبر: ۶۲۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ - 04October 2023

حیات طیبه بشر در گرو کلمات نورانی اولیای ربانی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده، ولی فقیه در گیلان شب گذشته در افتتاحیه بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در زیباکنار رشت برگزار شد، با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر بشریت حق عظیمی دارند، اظهار داشت: هرچه از نیکی‌ها و خوبی‌ها در ساحات زندگی بشر وجود دارد، همه رهاورد پیام‌های انبیای الهی به ویژه پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

نماینده‌ ولی فقیه در گیلان با اشاره به جایگاه قرآن و اهل بیت در هدایت بشر، تصریح کرد: مسلمانان در جوامع اسلامی، اگر از آیین اسلام و سنت پیامبر خدا و حقایق کتاب الهی چیزی می‌دانند و می‌گویند یا می‌نویسند، همه از مسیر پیامبر و اهل بیت بوده و هست و انسان‌های حق‌جو این حقایق را باور داشته و دارند.

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) نه فقط بر آحاد امت اسلامی، بلکه بر بشریت حقوقی دارند، خاطرنشان کرد: هرچقدر تلاش کنیم تا این حقوق را ادا کنیم، نمی‌توانیم؛ چرا که حیات طیبه ما در گرو کلمات نورانی است که در قالب دعا و ذکر و نیایش از اولیای ربانی به ما رسیده است.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر لزوم مأنوس شدن با ادعیه و نیایش‌هایی که از اهل بیت و اولیای الهی به جا مانده است، افزود: با این دعا‌ها می‌توانیم صفحات دلمان را نورانی کنیم و جانمان را رونق ببخشیم؛ فاصله گرفتن از کتاب‌ها و ادعیه نورانی موجب دوری ما از میدان بزرگ معرفت شده و آثار منفی آن در جامعه مشهود می‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق اهل بیت بر ما فراوان است، اما ذاکران و مداحان و پیرغلامان یکی از این حقوق را ادا می‌کنند که آن ذکر و یاد و نام اهل بیت (ع) است، تاکید کرد: در واقع شما به اجلال اسامی و ذکر مصائب وارده بر اولیای الهی می‌پردازید و لذا تکریم نام، یکی از موارد ادای حق است.

امام جمعه رشت این نکوداشت و پاسداشت را در حقیقت ذکر و نام و یاد خدا دانست و متذکر شد: کسی که نام حسین (ع) را تجلیل و تکریم می‌کند، نام خدا را تکریم کرده و خداوند در قرآن به «ایام الله» متذکر می‌شود، یعنی روزی که نام خدا در آن برده می‌شود، روز خداست و باید آن روز را تکریم کرد. گردهمایی پیرغلامان و خادمان حسینی از مصادیق احیای شعائر الهی است و ذکر نام حسین (ع)، در حقیقت یادآوری نام خداست.

وی بیان داشت: اگر حسین (ع) نبود، نامی از دین و آیین الهی هم نبود و دیگران آن را محو می‌کردند و چنین بنایی داشتند و لذا ذاکران و مداحان ذکر خدا می‌کنند و باید این جایگاه خود را حفظ و تقویت کنند، زیرا از مراتب دنیایی نیست و اجر اخروی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار