در دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان؛

سرلشکر باقری: آمادگی ایران برای اعزام ناظر به مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان/ کشور‌های منطقه باید با گفت‌وگو مشکلات خود را حل کنند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام ناظر به مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: هیچ دلیلی برای ایجاد بحران در منطقه وجود ندارد.
کد خبر: ۶۲۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ - 04October 2023

دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با سرلشکر باقریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که به دعوت همتای خود به ایران سفر کرده است، صبح امروز (چهارشنبه) با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری در این دیدار، با تأکید بر اینکه تحولات و روند‌های امنیتی در قفقاز جنوبی بر امنیت منطقه تأثیرگذار است، اظهار داشت: تداوم تنش در این منطقه به نفع دو کشور ارمنستان و آذربایجان و سایر کشور‌های منطقه نیست و باید تلاش‌ها بر رفع این اختلافات و تنش‌ها متمرکز شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک به رفع این تنش‌ها را دارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام ناظر به مرز‌های دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: ارتقاء توان دفاعی و توانمندی‌های نظامی هر کشوری نباید با اهداف و نیات تهاجمی همراه باشد.

وی حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای را مغایر با آرامش منطقه دانست و تأکید کرد: صلح و آرامش در منطقه به نفع همه کشور‌هاست و امنیت در منطقه باید توسط کشور‌های منطقه تأمین شود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه هیچ دلیلی برای ایجاد بحران در منطقه وجود ندارد، افزود: ایجاد تفرقه و ناآرامی از سیاست‌های بیگانگان است و کشور‌های منطقه باید با گفت‌وگو مسائل و مشکلات خود را حل کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مورد برگزاری رزمایش اخیر آمریکا در خاک ارمنستان تصریح کرد: حضور بازیگران جدید و خارج از منطقه به پیچیدگی و عدم ثبات می‌افزاید.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان هم در این دیدار، گزارشی پیرامون تحولات قفقاز ارائه کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها