در نشست خبری اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی؛

آیت‌الله اختری: دفاع از فلسطین یکی از ضرورت‌های زمان ما است

رئیس ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: امروز شاهد هستیم که دفاع از مردم و ملت فلسطین یکی از ضرورت‌های زمان ما است.
کد خبر: ۶۲۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ - 04October 2023

دفاع از فلسطین یکی از ضرورت‌های زمان ماستبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، آیت‌الله «محمدحسن اختری» رئیس ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در نشست خبری اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اظهار داشت: ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با همت بلند اتحادیه نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و با حمایت کمیته دفاع از ملت فلسطین ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

آیت‌الله اختری افزود: این اجلاس بین‌المللی امسال همزمان با روز جهانی کودک و روز همبستگی با کودک فلسطینی برگزار می‌شود تا بتوانیم آن نیات خودمان و نظام جمهوری اسلامی را در حمایت از انقلاب فلسطین را محقق کرده و به آن جامه عمل بپوشانیم.

رئیس ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ادامه داد: برنامه‌های این اجلاس ویژگی‌های خاصی دارد و امروز جریان مقاومت در فلسطین در یک مقطع تاریخی حساسی قرار گرفته است. قضیه امروز فلسطین با ۷۰ سال قبل بسیار متفاوت است. روز گذشته هم امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که قضیه فلسطین و فلسطینیان با دوران سابق بسیار تفاوت دارد.

آیت‌الله اختری اضافه کرد: تا قبل از اینکه رنگ و بوی اسلامی در مقاومت فلسطین جریان پیدا کند، گروه‌های فلسطینی تحرکات و اقدامات محدودی داشته و مردم فلسطین هم حتی پناه درستی نداشتند. حتی در آن دوران چند دولت عربی در برابر رژیم صهیونیستی شکست خوردند.

رئیس ستاد ششمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فلسطین به اینجایی رسید که رژیم صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت شکست مفتضحانه خورد.

وی عنوان کرد: محورهای کمیسیون ما شامل اجماع ملی فلسطین حول محور مقاومت، عادی‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش خیانتی به آرمان فلسطین و خیانت به اسلام و مسلمانان، محور مقاومت عمق استراتژیک مبارزات مردم فلسطین، تکمیل معادلات بازدارندگی و یکسره‌سازی بحران، گسترش مقاومت و تعمیق بحران رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

آیت‌الله اختری برنامه‌های پیرامون کمیسیون دوم افزود: این کمیسیون سازمان‌های مردم نهاد است. سمن‌ها و گسترش پایگاه‌های حمایت از آرمان‌های فلسطین موضوع اصلی این کمیسیون است. محورها هم ضرورت همکاری سمن‌ها در عرصه بین‌المل، نقش سمن‌ها در افزایش حمایت از آرمان‌های فلسطین، نقش سمن‌ها در افزایش کمک‌های امدادی به جامعه فلسطین، افزایش فعالیت در سطح منطقه‌ای و برگزاری اجلاس‌ها و گسترش فرهنگ تحریم رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

رئیس ستاد ششمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ادامه داد: کمیسیون سوم به بسیار مهم و بااهمیت است کمیسیون رسانه و فضای مجازی نام دارد. زیرا امروز رسانه و فضای مجازی حرف اول را در تمامی زمینه‌ها می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های حمایتی از آرمان‌های فلسطین در رسانه‌های دیجیتالی، تامیم تجربه ایران در ایجاد خبرگزاری اختصاصی در حوزه فلسطین، تولید محتوی در تبیین حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین و جهاد تبیین قضیه فلسطین به فرموده مقام معظم رهبری، ضرورت تعامل رسانه‌های فلسطینی با رسانه‌های حامی مقاومت در سراسر جهان از جمله محورهای کمیسیون رسانه است.

آیت‌الله اختری اضافه کرد: امیدواریم برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی بتواند یک حرکت جدید و هماهنگی را بین این سمن‌ها در کشورهای مختلف و رسانه‌های کشورهای مختلف به ویژه در فضای مجازی برای روشنگری ایجاد کند.

در ادامه این نشست خبری «ابوالقاسم رحیمیان» دبیر ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در نشست خبری اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در سخنان کوتاهی گفت: اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی رسما از روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه شروع می‌شود و در سه محور تا روز شنبه برگزار می‌شود. ضمن اینکه کمیسیون‌های تخصصی ما روز جمعه عصر برگزار می‌شود.

رحیمیان افزود: اجلاس اصلی ما روز شنبه ۱۵ مهرماه از ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. محور سوم برنامه امسال ما هم دیدارهایی است که در طول اقامت میهمانان این اجلاس در تهران برگزار خواهد شد. ضمن اینکه میهمانانی از ۲۰ کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کردند و از روز گذشته در حال ورود به تهران هستند.

دبیر ستاد ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی تعداد میهمانان حاضر در ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی از ۲۰ کشور هم فراتر خواهد رفت. ضمن اینکه ۸۰ شخصیت سیاسی، رسانه‌ای و سازمان‌های مردم نهاد در این اجلاس حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار