مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مطرح کرد؛

عرضه ۲ هزار و ۱۵۹ عنوان کتاب تازه منتشر شده دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب همدان

رمضانی از عرضه ۲ هزار و ۱۵۹ عنوان کتاب تازه منتشر شده دفاع مقدس در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ - 04October 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس صبح امروز با حضور سردار «عبدالرضا آزادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه، «علی رمضانی» مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و سردار «علی ناظری» معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج در محل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایرانیان برگزار شد.

علی رمضانی با بیان اینکه نمایشگاه‌های تخصصی یکی از مسیر‌های ترویج است، اظهار داشت: موضوع دفاع مقدس از مضامینی است که در سال‌های گذشته درخشان بوده است و آنچه که وظیفه ماست این است که کمک کنیم تا در رزمایش سالانه‌ای آثار تولید شده را به نگاه مخاطب عرصه کنند تا باعث هم افزایی میان ناشران شود.

وی در ادامه با بیان این که توجه رهبری به آثار حوزه دفاع مقدس بوده است، گفت: توجه رهبری یا تقریظ‌های مستمرشان این توجه را گوش‌زد می‌کند و اگر مجموعه آثار تقریزی را بررسی کنیم، آثار مربوط به حوزه دفاع مقدس و نقش زنان است و البته خاطراتی که ایشان مستمراً توصیه کرده است. تا این‌ها در دسترس هستند، بتوانیم ضبط و منتشر کنیم.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه افزود: آثاری هم که مورد توجه قرار می‌گیرند بعد از تقریز‌های رهبری از استقبال مردمی متفاوتی برخوردار می‌شوند. مستند حرف من آمارهایی است که در نمایشگاه‌های مجازی، حضوری و سامانه خرید از کتابفروشی‌ها به دست‌مان رسیده است.

رمضانی با بیان اینکه گاهی شبهه‌ای بیان می‌شود که این نوع آثار مورد حمایت سازمان‌ها و ارگان‌ها قرار می‌گیرد عنوان کرد: اما آمار خریدهای مردم مثال نقضی برای این شبهه است و در نمایشگاه‌های مجازی آثار دفاع مقدس در رتبه بالایی قرار دارد و از ۵۰ عنوان برتر ۱۰ تا ۱۵ عنوان مربوط به این حوزه است. این نمایشگا‌ه‌ها کمک می‌کند تا مردم و ناشران از آثار تولید شده اطلاع پیدا کنند و نمایشگاه تخصصی دین و کودک و نوجوان را هم تجربه کردیم که هرکدام در منطقه‌ای برگزار شده است.

وی درخصوص آثار تولیدی در این دوره در کم‌تر از یک سال بیان کرد: یک هزار و ۵۵۴ عنوان کتاب جدید در این دوره منتشر شده است و ۶۰۵ عنوان هم تجدید چاپ شده است. در مجموع ۲ هزار و ۱۵۹ عنوان چاپ و تجدید چاپ شده‌اند در طول ۱۱ ماه. ساعات بازدید ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ است و عصر شنبه هم افتتاحیه در همدان برگزار می‌شود. مساحت محل نمایشگاه نیز بیش از ۴ هزار متر مربع است و بیش از ۱۰۰ ناشر از ۲۸ استان کشور شرکت می‌کنند که در واقع یک پویش ملی اتفاق است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها