رئیس کمیته امداد خبر داد؛

اهدای ۸۲ هزار سری جهیزیه تمام‌ایرانی در سال گذشته

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۸۲ هزار سری جهیزیه توزیع شد که به جهت خرید از تولیدکنندگان داخلی ۲۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شد.
کد خبر: ۶۲۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ - 05October 2023

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ظهر امروز (پنجشنبه) در اجتماع جهادگران و فعالان محرومیت‌زدایی در مشهد، ضمن خیر مقدم و تشکر از همه افرادی که در این امر خیر همراه بوده‌اند، اظهار داشت: کمیته امداد یکی از یادگارهای امام راحل است که بعد از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان ایشان تشکیل شد که نشان از دغدغه امام (ره) به عنوان دغدغه قرآنی نسبت به محرومین است.

بختیاری با بیان اینکه جشن امروز تبلور فرمایشات رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب بر حق امام زمان (عج) است، گفت: مأموریت کمیته امداد مدد به حیات، زندگی و کار است و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهیدستان با رعایت تکریم از وظایف اصلی کمیته امداد است.

وی با اشاره به انجام کارهای بزرگ در قرارگاه محرومیت‌زدایی سازندگی، افزود: یکی از فرایندهای توانمندسازی ازدواج است. سال‌هاست از قانون جوانی جمعیت حرف می‌زنند و این قانون در مجلس یازدهم تصویب شد که تا حدودی می‌تواند ما را به این سمت سوق دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه همه کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند در پیشگاه خداوند اجر فراوانی دارند، تصریح کرد: امروز با هم‌افزایی کمیته امداد، سپاه و بسیج ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه در سراسر کشور با رعایت تکریم توزیع می‌شود.

بختیاری گفت: دخترانی که این جهیزیه‌ها به آنها تقدیم می‌شود، بدانند اگر سایه پدر بر سر ندارند، سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سر آن‌هاست؛ زندگی مشترک خود را به یاد امام زمان (عج) و خدا شروع کنند که این امر موجب از بین رفتن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۸۲ هزار سری جهیزیه توزیع شد که به جهت خرید از تولیدکنندگان داخلی ۲۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شد و این امر موجب رشد تولید نیز می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان با توصیه‌ای معنوی به دختران که وارد خانه بخت می‌شوند، گفت: زندگی مشترک توحیدی خود را از قدم اول به یاد خداوند و امام زمان عجل الله شروع کنید که اگر این‌چنین باشد، خیلی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از همان ابتدا تشکیل خانواده از بین خواهد رفت.

در این مراسم، مادر شهید امنیت «حسین زینال‌زاده» و مادر شهید امنیت «دانیال رضازاده» نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار