استاد حوزه و دانشگاه:

حرکت حول محور ولایت پیروزی نهایی را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام «محمد مهدی ماندگاری» با بیان اینکه طبق آیه «وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» حرکت حول محور ولایت پیروزی نهایی را به دنبال دارد، گفت: همه ما باید علمدار شعور قرآنی و عترتی باشیم و در این راه از شهدا کمک بگیریم.
کد خبر: ۶۲۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ - 05October 2023

همه ما بایدعلمدار شعور قرآن و عترت باشیم/ حرکت حول محور ولایت پیروزی نهایی را به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «محمد مهدی ماندگاری» استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز پنجشنبه (۱۳ مهر) در نخستین نکوداشت ۷۹ شهید مداح گیلان که در راستای دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان و بیستمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان، اظهار داشت: پیرغلامان و خادمان حسینی خیلی قیمت و ارزش دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام حسین (ع) اسلام را زنده کرد و هرچه داشت در راه خدا داد، تصریح کرد: امام حسین (ع) و حماسه عاشورا ابعاد مختلفی دارد و باید در همه ابعاد علمداری کنیم تا مشمول آیه «یَـا أَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ وَیُثَبِّتۡ أَقۡدَامَکُمۡ» شویم.

وی، پیرغلامان و مداحان را علمدار شور عاشورایی دانست و افزود: عاشورا فقط شور ندارد و هم شور دارد و هم شعور و ما ماموریت داریم که علمدار شعور عاشورایی هم باشیم.

حجت الاسلام ماندگاری شادی شیعیان را در شادی اهل بیت و غمشان را در غم اهل بیت دانست و خاطرنشان کرد: ماموریت پیرغلامان و مداحان و ذاکران حزن و اشک و گریه است که در این ماموریت گل کاشته‌اند، اما امروز باید بار‌های بر زمین مانده کربلا را بلند کنیم.

وی مداحی برای اهل بیت را مصداق «وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» دانست و متذکر شد: امروز دشمن فساد را به خیابان و بازار و تفریحگاه‌ها آورده و مداحان و خادمان حسینی هم باید هیئت را به محیط‌های عمومی بیاورند تا دشمن برای فساد احساس امنیت نکند.

این استاد حوزه و دانشگاه، امام حسین (ع) را قرآن ناطق دانست و تاکید کرد: امروز منبری و مداح و روضه خوان باید بار‌های قرآنی را بردارد.

وی با بیان اینکه شهدا دین خدا، ولی خدا و ارزش‌های دینی را یاری کردند، تصریح کرد: طبق فرموده قرآن، اگر قانون خدا را رعایت کنیم، فساد ریشه کن می‌شود.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» یکی از بار‌های بر زمین مانده را وحدت امت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: یک مداح و منبری چقدر درباره وحدت صحبت کرده و شعر خوانده؟ این در حالی است که دشمن نمی‌خواهد مسلمانان وحدت داشه باشند و لذا هرگونه تفرقه انگیزی، خیانت به این آیه است.

وی «وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ» را از دیگر ماموریت‌های قرآنی دانست و افزود: انقلاب و دفاع مقدس با به تاسی از این آیه پیروز شد و مشکلات اجتماعی و اقتصادی ما هم با آن حل می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طبق آیه «وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» حرکت حول محور ولایت پیروزی نهایی را به دنبال دارد، تاکید کرد: همه ما باید علمدار شعور قرآنی و عترتی باشیم و در این راه از شهدا کمک بگیریم.

وی اربعین حسینی را یکی از نشانه‌های تحقق آیه «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» دانست و متذکر شد: در راهپیمایی اربعین، همه آزادیخواهان جهان هم را پیدا می‌کنند تا منجی موعود را یاری کنند؛ به تعبیر رهبر انقلاب به قله نزدیک شده ایم و قطعا قله همان ظهور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها