در یادواره ۵۰۰ شهید شهرستان زبرخان مطرح شد؛

کارشناس مذهبی: «ایمان» در گفتار و عمل شهیدان متجلی بود

حجت‌الاسلام «ماندگاری» گفت: شهیدان مومنان واقعی و یاران مخلص حضرت مهدی (عج) بودند چراکه نسبت به آنچه بر زبان جاری می‌کردند ایمان داشتند و در هنگامه نیاز به یاری دین خدا و احیای ارزش‌های اسلامی شتافتند.
کد خبر: ۶۲۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ - 14October 2023

کارشناس مذهبی: ایمان در گفتار و عمل شهیدان متجلی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه برگزاری اجلاسیه کنگره دو هزار ۵۳۲ شهید دیدار سلسله الذهب یادواره ۵۰۰ شهید شهرستان زبرخان با حضور مسئولین محلی و قشرهای مختلف مردم در مصلی شهر خرو برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مهدی ماندگاری» کارشناس مذهبی در این مراسم اظهار داشت: شهدا برای حضور در جهاد فی سبیل‌الله از جان، مال و لذات دنیوی گذشتند و خالصانه به قلب دشمن زدند و به مقام قرب الهی نائل شدند.

وی افزود: شهیدان مومنان واقعی و یاران مخلص حضرت مهدی (عج) بودند که در هنگامه نیاز به یاری دین خدا و احیای ارزش‌های اسلامی شتافتند؛ بر همین اساس ما هم باید سعی کنیم مانند شهدا نسبت به انقلاب اسلامی و رخدادهای پیرامونی خود احساس مسئولیت کنیم تا زندگی شهیدانه داشته باشیم.

این کاشناس مذهبی با تبیین آیات قرآن کریم در باب مقام و منزلت شهدا، گفت: پیامبر اکرم (ص) به این حقیقت اشاره داشتند که در آخرت خوبان و بدان پشیمان هستند و حسرت می‌خورند، بدان بخاطر راه اشتباهی که رفته‌اند و خوبان آرزو می‌کنند ای کاش بیشتر کار نیک انجام می‌دادیم و به مردم خدمت می‌کردیم؛ بر همین اساس است که روز حساب را یوم‌الحسرت می‌گویند.

ماندگاری بیان داشت: ولایتمداری شهدا عامل پیروزی دفاع مقدس دفاع مقدس بود چراکه تقوای واقعی یعنی تبعیت از ولایت فقیه، امروز نیز آحاد جامعه باید نسبت به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ساده‌زیستی، جوان‌سازی جمعیت و دفاع از امنیت نظام و انقلاب اهتمام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار