راوی موسسه روایت سیره شهدا:

شهدای امنیت یاد فاطمیه و عاشورا را زنده کردند/ نباید نسبت به بی‌حیایی و بی‌عفتی‌ها بی‌تفاوت باشیم

حجت‌الاسلام «ماندگاری» با بیان اینکه شهدای امنیت یاد فاطمیه و عاشورا را زنده کردند، گفت: باید نسبت به بی‌حیایی و بی‌عفتی‌ها بی‌تفاوت نبوده و از خانواده، اطرافیان و مهمانی‌ها شروع کنیم و محکم پای دین و اعتقادات خود بایستیم.
کد خبر: ۵۶۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ - 15December 2022

شهدای امنیت یاد فاطمیه و عاشورا را زنده کردند/ نباید نسبت به بی‌حیایی و بی‌عفتی‌ها بی‌تفاوت باشیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» استاد حوزه و دانشگاه، امروز پنج‌شنبه در تجمع بزرگ فاطمیون که در شهرک اکباتان برگزار شد، با بیان اینکه اتفاقاتی که اخیراً افتاد، یاد حادثه شهادت حضرت زهرا (س) و عاشورا در هزار و چهارصد سال قبل را زنده کرد، اظهار داشت: هرکس می‌خواهد برای شهید آرمان علی‌وردی اشک بریزد، باید برای مادرش حضرت زهرا (س) و جد مظلومش حضرت امام حسین (ع) اشک بریزد.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: سه مصیبت به حضرت زهرا (س) و حضرت امام حسین (ع) در ماجرای شهادت‌شان وارد شد که این سه مصیبت در ماجرای شهادت شهدای مدافع امنیت در حوادث اخیر، خصوصاً شهید آرمان علی‌وردی نیز اتفاق افتاد.

وی افزود: مصیبت اول، اینکه این شهیدان والامقام را مانند حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) غریبانه و مظلومانه به شهادت رساندند. مانند روز عاشورا، تعداد زیادی بر سر شهیدان آرمان علی‌وردی، روح‌الله عجمیان و دیگر شهدای امنیت ریختند و آن‌ها را مظلومانه به شهادت رساندند؛ مادرشان حضرت زهرا (س) و جدشان امام حسین (ع) را هم این‌گونه به شهادت رساندند.

راوی موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: مصیبت دوم اینکه وقتی آرمان «علی‌وردی»، «روح‌الله عجمیان» و دیگر شهدای امنیت را زدند، یک عده‌ای ایستادند و تماشا کردند که این مصیبت بسیار بزرگی است. چرا حضرت امام سجاد (ع) فرمودند که در شام خیلی به ما سخت گذشت؟ چون عده‌ای ایستادند و تماشا کردند. همچنین حضرت زهرا (س) را نیز وقتی کتک زدند، عده‌ای ایستادند و تماشا کردند.

حجت‌الاسلام ماندگاری بیان داشت: مصیبت سوم از دو مصیبت قبلی بدتر است؛ چراکه عده‌ای گفتند که این‌ها حق‌شان بود! عده‌ای در حادثه عاشورا هم گفتند که امام حسین (ع) حقش بود.

وی تأکید کرد: این سه جنایت، جنایت‌هایی بود که در مدینه و در کربلا اتفاق افتاد؛ لذا شهدای امنیت یاد فاطمیه و عاشورا را زنده کردند.

راوی موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه این حوادث نتیجه بی‌تفاوتی ما در برابر منکراتی است که در جامعه اتفاق می‌افتد، گفت: تمام تلاش دشمن این است که اول مهاجر و انصار را بی‌تفاوت کند، بعد درب خانه حضرت زهرا (س) را آتش بزند. تلاش دشمن این است که ابتدا کوفیانی که برای امام حسین (ع) نامه نوشتند را بی‌تفاوت کرده و سپس امام حسین (ع) را در گودال قتلگاه ارباًاربا کند.

حجت‌الاسلام ماندگاری تصریح کرد: خدا، قرآن و اهل‌بیت (ع) گفته‌اند که حیا و عفت ستون است و اگر دست به این ستون بزنید، سقف خانواده و جامعه پایین می‌آید؛ این درحالی است که امروز برخی از روشنفکران می‌گویند که در برابر حجاب و عفاف کوتاه بیاییم؛ لذا باید نسبت به بی‌حیایی و بی‌عفتی‌ها بی‌تفاوت نبوده و از خانواده، اطرافیان و مهمانی‌ها شروع کنیم و محکم پای دین و اعتقادات خود بایستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به حرام‌خواری‌ها بی‌تفاوت باشیم، بیان داشت: لقمه حرام است که باعث می‌شود تا عده‌ای یک طلبه را این‌گونه سلاخی کنند.

راوی موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه امروز فضای مجازی قتلگاه جوانان ما است، گفت: کسانی که امروز در دادگاه‌ها محاکمه می‌شوند نیز جوانان این مملکت هستند؛ اما فریب فضای مجازی را خورده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید بدانند که غفلت‌ها و کوتاهی‌های ما و فرصت‌طلبی‌های دشمن این حوادث را به بار آورد، تصریح کرد: در آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما و وزارت ارتباطات کوتاهی کردیم. درست است که عده‌ای قلیل آشوب کردند؛ اما تعداد زیادی شهید از ما گرفتند.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: امروز ۴۴ سال که انقلاب اسلامی پیروز شده و پرچم ولایت را در این مملکت بلند کرده است. نظام جمهوری اسلامی ایران ۴۴ سال است که نگذاشته پرچم «اشهد أن علیا، ولی الله» پایین بیاید و نگذاشته است با وجود جنگ هشت‌ساله، یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمن بیفتد. جمهوری اسلامی ایران با نیرو‌های دفاعی خود، پرچم ولایت، مرز‌های میهن اسلامی و حرم اهل‌بیت (ع) را حفظ کرده است. نظام اسلامی ایران ۴۴ سال است که با منافقین داخلی و دشمنان خارجی و تحریم‌ها جنگیده و اقتدار خود را حفظ کرده است؛ لذا باید امیدوار باشیم، اگر امیدوار باشیم مجاهدانه پای آرمان‌های خود می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای امروز از آن طرف دنیا فریاد میزنند که در ایران رفراندوم برگزار کنید، تصریح کرد: رفراندوم ما راهپیمایی‌های ۱۳ آبان، روز قدس، ۲۲ بهمن و تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ این درحالی است که نظام آمریکا از ۲۳۰ سال قبل که شکل گرفت، حتی یک رفراندوم هم برگزار نکرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مردم وقتی کفران نعمت حضرت علی (ع) را کردند، خداوند هم «حجاج بن یوسف» را نصیب آن‌ها کرد که سر می‌برید و کعبه را آتش زد؛ لذا امروز نیز داعشی‌ها از «حجاج» بدترند و اگر کفران نعمت ولایت کنیم، داعشی‌ها بر ما مسلط خواهند شد؛ ولی اگر شکرانه نعمت داشته باشیم، خدا توفیق درک ظهور حضرت حجت بن الحسن (عج) را به ما خواهد داد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها