استاندار لرستان:

ارتباط و تعامل با مخاطب، اصلی‌ترین کاربرد موسیقی است

«زیویار» گفت: اصلی‌ترین کاربرد موسیقی ارتباط و تعامل با مخاطب است و مبنای هنر باید با ازخودگذشتی و ایثار همراه باشد.
کد خبر: ۶۲۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ - 05October 2023

اصلی ترین کاربرد موسیقی ارتباط وتعامل با مخاطب، اصلی ترین کاربرد موسیقی است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «فرهاد زیویار» استاندار لرستان، امروز (پنجشنبه)، در اختتامیه  دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار (نوای  مهر) اظهار داشت: اصلی ترین کاربرد موسیقی ارتباط و تعامل با مخاطب است.  

استاندار لرستان با بیان اینکه موسیقی و هنر یک امکان و ابزار است، افزود: جهت آنها از خودشان کم اهمیت تر نیست جهت آن‌ها رتبه آن را نشان می‌دهد.

زیویار  با بیان اینکه تا زمانی که گوش و حس شنوایی وجود دارد، موسیقی و هنر را نمی‌شود از بشر جدا کرد، گفت: به همان اندازه که هنر و موسیقی مهم است پیوست آن نیز اهمیت دارد چون ابزار ها به خودی خود نمی‌توانند معنا کننده باشد.

استاندار لرستان   افزود: اگر هنر به هویت و به ریشه تاریخی جامعه توجه نداشته باشد ممکن است در سقوط جامعه اثر داشته باشد و اگر با هویت، تاریخ و با سرمایه های کشورنتوانند ارتباط برقرار کنند جنبه های منفی پررنگ است و برای خلق کننده و ابراز کننده هنر اثرات منفی در پی دارد.

زیویار با بیان اینکه مبنای هنر باید با از خودگذشتی و ایثار همراه باشد، تصریح کرد: سرچشمه و تاریخ هنر برای تاریخ سازی و هویت سازی می تواند نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنر با متعلقات آن مهم است، گفت: در هنر مقاومت، اصالت، توان و شناسنامه اهمیت دارد و سرچشمه و تاریخ مورد نظر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها