رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد؛

اعتبار ۱۸۰ میلیاردی برای تجهیز دفاتر سینمای جوان/ برنامه‌های ۱۴ گانه سازمان سینمایی تشریح شد

رئیس سازمان سینمایی کشور از تخصیص اعتبار ۱۸۰ میلیاردی برری تجهیز دفاتر سینمای جوان خبر داد و برنامه‌های ۱۴ گانه این سازمان را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۲۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ - 05October 2023

اعتبار ۱۸۰ میلیاردی برای تجهیز دفاتر سینمای جوان/ برنامه‌های ۱۴ گانه سازمان سینمایی تشریح شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم اختتامیه دومین جشن مهر سینمای ایران که عصر امروز (پنجشنبه) در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که امشب در کنار هنرمندان استانی، استانداران، معاونان وزیر، نمایندگان مجلس و وزیر نفت که همیشه همگام و همراه سینما بودند، حضور دارم.

وی افزود: شاید سالیان سال بود با حضور هنرمندان شهرستانی چنین مراسمی در تهران ندیده بودم، به همین جهت از تمامی معاونان سازمان سینمایی برای شور و نشاطی که در سراسر کشور ایجاد کردند، تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه ما در عرصه استانی، ملی و بین‌المللی طرح‌ها و برنامه‌های خوبی داریم، گفت: برخی از این برنامه‌ها اجرا شده و برخی دیگر در حال اجراست.

خزاعی با اشاره به مشکلاتی که در استان‌ها وجود داشته، گفت: در همین راستا و برای مرتفع کردن این مشکلات برنامه‌ای ۱۴ گانه را مدون کردم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به برنامه‌های سازمان سینمایی برای استان‌ها گفت: افزایش حمایت از فیلم کوتاه مستند و سینمایی و تجهیز دفاتر سینمای جوان در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تخصیص اعتبار تا پایان سال از جمله برنامه‌های ۱۴ گانه سازمان سینمایی است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های استانی در مناطق محروم، آموزش رایگان سینمای جوان برای ۲۰ استان پس از ۲۰ سال، تأسیس ۱۱۰ کتابخانه تخصصی در حوزه سینما و حل مشکل مسکن هنرمندان در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های سازمان سینمایی است.

خزاعی تدوین آیین‌نامه‌های استانی و حل مشکل کارگردانان و تهیه‌کنندگان استانی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: آموزش آنلاین و آفلاین فیلمسازی و مستندسازی، تأسیس امور استان‌ها و راه‌اندازی شورای عالی سینما در استان‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم، ضمن اینکه به دنبال حل مشکلا هنرمندان در صندوق هنر هم هستیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در پایان به عهدی که با سینماگران ملی استانی و بین‌المللی بستیم، پایبندیم، سینمای ما سینمای پرمخاطبی است و در همین سه‌شنبه‌ای که گذشت، یکی از پرمخاطب‌ترین روز‌های سینما را داشتیم که امیدواریم این روال ادامه یابد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار