استاندار اصفهان:

بهبود وضعیت ترافیک در گرو فرهنگ‌سازی در این عرصه است

«مرتضوی» گفت: اثرگذاری تصمیم‌سازی‌ها و کاهش آمار تلفات و مصدومان حوادث ترافیکی با تبدیل شدن اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این حوزه به فرهنگ مُیسر خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ - 06October 2023

بهبود وضعیت ترافیک در گرو فرهنگ‌سازی در این عرصه استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «سید رضا مرتضوی» استاندار اصفهان در آیین تجلیل از «راهوران محله» در سپاهانشهر اصفهان اظهار داشت: مدیریت ورودی و خروجی روستاها، اصلاح هندسی و بازپروری آنها و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز در حوزه استحفاظی شهر و روستاها با همیاری دهیاری‌ها و راهداری استان قابل برنامه‌ریزی و پیشرفت است.

وی افزود: ۳۳ ایستگاه امنیت و سلامت در سال‌های گذشته در سطح استان مستقر شدند که در حوزه امنیت، سلامت و خدمات رسانی به مسافران نوروزی خدمات ارزشمندی ارائه دادند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امنیت در جامعه یک ضرورت و نیاز مشترک است اما دشمن پیشرفت‌ها و مقاومت کشور را تاب نمی‌آورد و همواره با انواع توطئه‌ها و تهاجم‌ها ماموریت های سهمگینی به ما تحمیل می کند و هفته‌ای نیست که هزینه امنیت کشور را با شهادت جوانان در حوزه امنیتی و انتظامی نپردازیم.

استاندار اصفهان گفت: آمار حوادث ترافیکی و تلفات در مواقعی که پلیس کمتر حضور دارد، بیشتر است و این نمود نقش‌آفرینی پلیس در نجات جان بشر است.

سرتیپ دوم پاسدار «حمید علینقیان‌پور» فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز در این همایش گفت: طرح «امنیت محله‌محور» به تناسب ویژگی‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی مناطق اصفهان به کلانتری ها ابلاغ شده و با مشارکت معتمدین مردم نیز در حال اجراست.

وی افزود: برای اجرای بهتر این طرح، افراد مُعتمد، مکان‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار و همچنین مُجرمان و اراذل هر یک از محلات استان نیز شناسایی و ثبت شده است.

علینقیان پور افزود: اصفهان بیشترین سهم را از نظر راه و بزرگراه در کشور دارد و موقعیت ارتباطی آن در اتصال سایر استان‌های کشور به یکدیگر موجب حجم ترافیک سنگین در برخی از مواقع شده که این مساله نیازمند مدیریت است.

وی افزود: همچنین ۲۸ شهرستان استان با ۶ هزار کیلومتر راه روستایی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای کاهش حوادث و توسعه امنیت دارد.

فرمانده نیروی انتظامی اصفهان، آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک و رانندگی، رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی، بهسازی مسیرها و جاده‌های فرعی و معابر روستایی را از اقدامات انجام شده در استان برشمرد.

وی تشکیل کارگروه ویژه برای شناسایی و رفع جاده‌های حادثه خیز استان برای نوروز ۱۴۰۳ را ضروری دانست.

سردار علینقیان پور افزود: در سرویس دهی امنیتی و انتظامی باید به عدالت و انصاف در بخش های کمتر برخوردار استان نیز توجه داشت.

وی تسریع در صدور گواهینامه‌های مختلف، راه‌اندازی کانال راهوران محله در شبکه‌های مجازی و انجام آموزش های ترافیکی و رانندگی، استقرار اتوبوس آموزشی سیار و ایستگاه‌های سلامت روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.

«فرزاد دادخواه» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز گفت: استان اصفهان با تردد روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در راه های اصلی و با برخورداری از تفرُجگاه‌های شهری و روستایی نیازمند اقدامات متناسب برای کاهش تلفات حوادث ترافیکی است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توانسته‌ایم تلفات حوادث ترافیکی استان را به عدد ثابت و هر سال با ۵ درصد کاهش یا افزایش نگه داریم.

وی افزود: آموزش در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر است و اقدام جدی در این زمینه ضرورت دارد.

دادخواه تاکید کرد: باید با ارتقای سطح کیفی راه‌ها با مشارکت دهیاران، تلفات حوادث را کاهش دهیم و تحقق این هدف امکانپذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها