فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد؛

کشف ۱۸۵۰ قبضه انواع سلاح و بیش از ۴ تُن انواع مواد مخدر در خوزستان

سردار «میرفیضی» با بیان این‌که در شش ماه نخست سال جاری یک هزار و ۸۵۰ قبضه انواع سلاح و بیش از ۵۲ هزار انواع فشنگ در استان خوزستان کشف شده است، گفت: در شش‌ماه نخست سال جاری، بیش از ۴ تُن انواع مواد مخدر کشف شده که حدود ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته است.
کد خبر: ۶۲۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ - 07October 2023

کشف ۱۸۵۰ قبضه انواع سلاح و بیش از ۴ تُن انواع مواد مخدر در خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «سید محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی استان خوزستان، امروز (شنبه) در صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی که به‌مناسبت هفته فراجا در ستاد فرماندهی انتظامی این استان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول، اظهار داشت: هفته انتظامی از ۱۳ تا ۱۹ مهر است که از روز پنج‌شنبه با بیعت با شهدا آغاز شد و ده‌‌ها مراسم در حوزه‌های درون‌سازمانی و برو‌ن‌سازمانی نیز پیش‌بینی شده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان افزود: شعارهایی که برای هفته انتظامی انتخاب شده‌اند شالوده آن برگرفته شده از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ چراکه حضرت آقا مطالباتی در حوزه پلیس در تراز انقلاب اسلامی دارند و اقداماتی در این راستا در حال انجام است؛ البته برای رسیدن به آن‌ها فاصله داریم.

سردار میرفیضی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که امنیت یکی از اساسی‌ترین، ضروری‌ترین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیاز یک ملت و کشور است و مهمترین مشکل برای یک ملت یا کشور وقتی وجود دارد که در محیط کار، زندگی و یا محیط تحصیل، مردم احساس ناامنی کنند، تصریح کرد: شعار امسال هفته انتظامی «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» است که در حوزه قانون‌مداری شهروندان مطالباتی از حاکمیت دارند؛ ولی در مقابل آن تکلیف‌مداری و یا وظیفه شهروندی وجود دارد که اگر شهروندان قانون را رعایت کنند، ما نباید مشکلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بحث خدمتگزاری پلیس، پاسخگو بودن به مطالبات مردم مهم است و در کنار آن بتواند اعتماد، مقبولیت، محبوبیت و مرجعیت را در حوزه تخصصی افزایش داد که اگر تمامی این موارد انجام شود، می‌توانیم بگوییم که در حال حرکت به سمت پلیس در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

سردار میرفیضی با تاکید بر اینکه تمام خدمتگزاری باید در مدار ولایت صورت گیرد، افزود: آن‌چیزی که در حوزه امنیت به‌دنبال آن هستیم، آسایش و آرامش است که در این حوزه اولویت‌های پلیس بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزایش رضایتمندی مردم است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان عنوان کرد: پلیس برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس مطالبات فرماندهی معظم کل قوا، وظایف جاری سازمان انتظامی و دغدغه و مطالبات مردم، انجام داده است.

وی به مطالبات مردمی از مجموعه حاکمیت و خاصه مجموعه انتظامی اشاره کرد و گفت: این مطالبات ایجاد فضای امن برای زندگی، رسیدن به‌موقع به خواسته‌ها و نیازمندی‌هایی که مردم دارند، بهره‌مندی مردم از خدمات اداری و انتظامی مناسب با شأن آن‌ها و پاکسازی چهره اجتماعی از قبیل مواد مخدر و غیره است.

سردار میرفیضی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهبردهایی که در حوزه امنیت باید به آن توجه کنیم، توسعه فناوری و هوشمندسازی است که در شرایط فعلی، در حال توسعه زیرساختی فنی هستیم که اثربخشی آن‌ها باعث کاهش هزینه‌ها، شفاف‌سازی و سهولت دسترسی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه پلیس هوشمند می‌توانیم راحت‌سازی، صحت‌سازی و سریع‌سازی را ایجاد کنیم که به‌نوعی در حال حرکت به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پلیس حرفه‌ای هستیم.

فرمانده انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: از اقداماتی که برای حرفه‌ای‌گری در مجموعه انتظامی در چند سال اخیر صورت گرفته، می‌توان به پلیس فتا، پلیس امنیت اقتصادی، استفاده از سامانه‌های جامع ارائه خدمات به مردم همانند ۱۱۰، سامانه ۱۹۷، پلیس من و دیگر خدمات اشاره کرد که همه این‌ها کمک برای کاهش هزینه، سهولت در دسترسی، افزایش سرعت عمل و در کنار آن صیانت مردم و همکاران ما است.

وی گفت: پلیس هوشمند ابزار کلیدی برای فرماندهان در زمینه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و از همه مهم‌تر، تعیین حق‌السهم دستگاه‌هایی که در تولید امنیت نقش دارند و باید پاسخگو باشند، است.

سردار میرفیضی بیان داشت: پلیس خوزستان ۲ موضوع هوشمندسازی در خصوص حضور پلیس ۱۱۰ در جاهایی که امدادخواهان نیاز دارند و تهیه و ترسیم کروکی الکترونیکی برخط را تا پایان سال در دستور کار خود قرار داده‌ که به نوعی از مطالبات اصلی مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: از یکایک کارکنان خدوم فراجا تشکر می‌کنم؛ چراکه اگر هر اقدام موثری را در سطح استان خوزستان می‌بینیم، نتیجه زحمات شبانه‌روزی تمام همکاران پلیس است.

سردار میرفیضی در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی استان خوزستان، تصریح کرد: در شش‌ماه نخست سال ۱۴۰۲ در موضوع برخورد با تیراندازی‌ها و جمع‌آوری سلاح‌های غیر مجاز، حدود ۷۰ درصد از تیراندازی‌ها کشف و عاملان آن‌ها دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شدند که در این ارتباط یک هزار و ۸۵۰ قبضه انواع سلاح و بیش از ۵۲ هزار انواع فشنگ کشف شده است و ۱۶ باند متلاشی شدند.

وی افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، در شش‌ماه نخست سال جاری، بیش از ۴ تُن انواع مواد مخدر کشف شده که حدود ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته است.

سردار میرفیضی ادامه داد: در حوزه امنیت اقتصادی نیز در این مدت، ۷۹۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالای قاچاق و ۱۵ میلیون لیتر سوخت کشف شده که در بحث سوخت در مقایسه با مدت مشابه، ۲۸۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه مشاوره و مددکاری، بیش از 36 هزار پرونده به بخش مشاوره ارجاع شده که 70 درصد آن‌ها منجر به سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: از همکاری استاندار، اعضای شورای تامین، روحانیت، دستگاه قضائی، نیروهای مسلح، دستگاه‌های اطلاعاتی و به‌ویژه مردم عزیز استان که تعامل تنگاتنگی با مجموعه انتظامی دارند و از تمامی کارکنان پلیس سطح استان که با رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و تحمل سختی‌ها و همچنین از خانواده‌های صبورشان که بتوانند امنیت پایدار را در استان ایجاد کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار