رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ضرورت نگاه «ارزشی» به جامعه ایثارگری به جای نگاه «قشری»/ نظام سلطه ایران را راس جبهه استکبارستیزی می‌داند

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر ضرورت نگاه «ارزشی» به جامعه ایثارگری به جای نگاه «قشری» گفت: عملیات جدید فلسطین نشان می‌دهد روسای رژیم صهیونیستی ایران را عامل اصلی این اتفاقات می‌دانند. هر اتفاقی در عالم بر ضد نظام سلطه بیافتد از چشم جهوری اسلامی می‌بینند و این تقابلی جهانی است که اثرش از دفاع مقدس شروع شده و ادامه دارد.
کد خبر: ۶۲۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ - 08October 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جلسه هم‌اندیشی برای راه‌اندازی شبکه ملی ایثارگران بانکی و بازار پولی کشور و تجلیل از مدیران ایثارگر بانکی با حضور «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (یکشنبه) در محل این بنیاد برگزار شد.

قاضی زاده هاشمی در جمع ایثارگران شبکه بانکی کشور اظهار داشت: همه شما در یک نکته و آن تعلق به ایثار و شهادت مشترک هستید. حوزه جهاد و ایثارگری تمام نشده است و عملیات جدید فلسطین نشان می‌دهد روسای رژیم صهیونیستی ایران را عامل اصلی این اتفاقات می‌دانند. هر اتفاقی در عالم بر ضد نظام سلطه بیافتد از چشم جهوری اسلامی می‌بینند و این تقابلی جهانی است که اثرش از دفاع مقدس شروع شده و ادامه دارد.

ضرورت نگاه «ارزشی» به جامعه ایثارگری به جای نگاه «قشری»/ نظام سلطه ایران را راس جبهه استکبارستیزی می‌داند

وی تصریح کرد: یکی از عرصه‌های مبارزه که کارآمدی نظام اسلامی را مورد خدشه قرار داده، جبهه اقتصادی است. اگر روزی نیاز به دفاع از خاک کشور داشتیم این جبهه اقتصادی نیز نیاز به جهاد و مقاومت در سطح کلان و خرد دارد. نظام مالی کشور وابسته به عملیاتی است که در نظام بانکی اتفاق می‌افتد.

قاضی‌زاده افزود: ایثارگرانی که هنوز خود را مدافع این آب و خاک می‌دانند باید در این عرصه نیز فعال باشند و ببینند با چه کار شبانه‌روزی می‌توان گره از مشکلات اقتصادی مردم باز کرد. اگر موفقیت‌هایی که در عرصه امنیتی و سیاسی کسب می‌کنیم پیوست اقتصادی نداشته باشند، محل بهانه جویی و سوال خواهند بود لذا رزمندگان این عرصه کاری جدی در پیش دارند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ۳۰ درصد از کارکنان نظام بانکی از ایثارگران هستند، گفت: همین ۳۰ درصد می‌توانند پیشرو باشند و دیگران پشت آنان حرکت کنند چراکه مسئله اصلی امروز ما دفاع همه جانبه از نظام اسلامی است و باید هم‌عهد شویم تا اگر قرار است جلساتی برگزار شود یکی از وجوه قابل گفت‌وگو این باشد که در این راستا چه کنیم.

وی ادامه داد: اگر در جامعه‌ای مردم ببینند قهرمانانشان مورد احترام هستند امید پیدا می‌کنند. اگر همه دستگاه‌ها پای کار ایثارگران بیایند دیگر نیازمند بنیاد شهید نیستیم که اگر امروز بعد از ۴۰ سال مشکلی می‌بینیم به این خاطر است دستگاه‌هایی که باید پای کار ایثارگران می‌آمدند نیامدند.

ضرورت نگاه «ارزشی» به جامعه ایثارگری به جای نگاه «قشری»/ نظام سلطه ایران را راس جبهه استکبارستیزی می‌داند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بحث نیروسازی بیان کرد: وقتی می‌خواهیم نیروی حرفه‌ای تربیت کنیم خارج از آن سامانه نمی‌شود این کار را کرد و نظام بانکی خود باید نیروی خود را تربیت کند.

وی خاطرنشان کرد: برای صحبت با ایثارگران نباید از یک زبان استفاده شود. برخی ایثارگری را که یک ارزش است تبدیل به قشر کرده‌اند در صورتی که ایثارگر صنف و قشر نیست بلکه یک ارزش است. شما در گفت‌وگو با سیاستگذاران و نمایندگان مجلس بگویید باید حمایت عالمانه و با حکمت باشد که به کرامت خانواده ایثارگری خدشه وارد نشود چرا که در قوانین بعضا تعهداتی به وجود می‌آیند که به آن عمل نمی‌شود لذا باید با قانونگذار مطالب را در میان بگذاریم. خوب است این جلسات تبدیل به شبکه‌های مردم‌نهاد و سامانه ثبت شده شوند و در خود وزارتخانه‌ها باشند.

در پایان مراسم از ۳۰ ایثارگر شبکه بانکی و مالی کشور تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار