حضور حداکثری، اقتدار ملی/ مدیرکل صدا و سیمای استان مازندران:

«مرجعیت رسانه‌ای» راهی برای مشارکت حداکثری/ انتخابات «لیله القدر» انقلاب اسلامی است

«ابراهیمی کیاپی» با بیان اینکه انتخابات امسال لیله القدر انقلاب اسلامی است، گفت: حضور مردم تمام دسیسه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
کد خبر: ۶۲۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ - 08October 2023

«مرجعیت رسانه‌ای» راهی برای مشارکت حداکثری/ انتخابات «لیله القدر» انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «هادی ابراهیمی» مدیرکل صدا و سیمای استان مازندران امروز در نشست هم اندیشی با رسانه‌های استان مازندران به انتخابات اسفند اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت در انتخابات تاکید کردند.

وی از تشکیل ستاد انتخابات در صداوسیما خبر داد و با بیان اینکه دشمن همه ظرفیت‌های فرهنگی‌اش را بکار گرفته است، بیان کرد: آرایش انتخاباتی در کشور نیز شکل گرفته است و رسانه باید برای ایجاد مشارکت حداکثری اهتمام و برنامه ریزی بیشتر داشته باشد.

ابراهیمی با اشاره به نقش رسانه در ارتقای‌آرای عمومی گفت: رسانه ملی برای رقم زدن انتخابات پرشور و تاریخ ساز نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه انتخابات امسال لیله القدر انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: حضور مردم تمام دسیسه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

این مسئول با اشاره به نقش بارز و برجسته شبکه‌های اجتماعی در انتخابات بیان کرد: انتخابات به شکل‌گیری ساختار نظام اسلامی کمک می‌کند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه باید راه‌های حضور اثر گذار مردم را مورد بررسی قرار دهیم، تصریح کرد: رسانه‌ها باید همه جوانب را ببینند و اگر مجریان انتخابات هستند باید عملکرد درستی داشته باشند انگیزه مردم بیشتر خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران با عنوان اینکه هر رسانه می‌تواند قرارگاه رسانه‌ای باشد، تأکید کرد: باید چارچوب‌ها را مشخص کنیم و رفتار مردم را مورد بررسی قرار دهیم چرا که رسانه در شکل گیری رفتار انتخاباتی موثر است.

وی با اشاره به اهعمیت مرجعیت رسانه‌ای، مثلث مخاطبان، بافت اجتماعی و ابزار رسانه را در شکل دهی مرجعیت رسانه‌ای مهم برشمرد و گفت: نقش فرهنگ در ایجاد مرجعیت رسانه‌ای خیلی مهم است و در صورتی که این سه مولفه کنار هم باشند ما در تحقق انتخابات موفق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رسانه ملی به رغم همه محدودیت‌ها در اغتشاشات موفق عمل کرد، به آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: اگر آسیب‌ها را در مرجعیت رسانه‌ای بشناسیم راحت‌تر و بهتر می‌توانیم تصمیم گیری کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید در شکل دادن به هویت بخشی مخاطب موثر باشیم، اذعان داشت: مرجعیت رسانه فقط مربوط به اعتماد سازی نیست، مرجعیت رسانه‌ای زمانی تولید می‌شود که تولید محتوای کیفی و کمی ما با قدرت باشد و باید کیفیت بر کمیت ارجعیت داشته باشد.

ابراهیمی اضافه کرد: دشمن طرح انتخابات سرد و خنثی را کلید زده است و فضا‌ها و رویکرد‌های را دنبال می‌کند که خطر است.

این مسئول مردم پایه بودن رسانه و اجتماع محور بودن را یکی از مولفه‌های ارزیابی مرجعیت رسانه دانست و گفت:  کاهش مخاطب شامل عوامل جهانی کاهش مخاطب هم می‌شود و مختص به کشور و جامعه رسانه ما نیست و رسانه‌های دنیا با این مواجه هستند و باید در مرجعیت رسانه به جمع بندی برسیم.

ابراهیمی با بیان اینکه دشمن در انتخابات به دنبال این است که مرجعیت رسانه‌ای را از کشور بگیرد به اهمیت تولید محتوا اشاره کرد و گفت: رقابت اصلی ما در انتخابات امسال بر سر جلب توجه مردم و مرجعیت رسانه‌ای است و پیشرفتی که امروز در عرصه مجازی داریم تکثر را ایجاد کرد و تولید محتوا می‌تواند تکثر را بیشتر و مانی‌تر کند.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران تصریح کرد: اگر ما در سبد رسانه‌ای حامعه، اعتبار، تعداد مخاطبان و تاثیر گذاری رسانه را کنار هم بگذاریم به یک تعریف رسانه‌ای خواهیم رسید که می‌تواند در انتخابات به ما کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار