در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان: دفاع از آرمان فلسطین یک مسأله ملی و انسانی است

سرهنگ «رضایی» گفت: مسأله فلسطین تنها یک مسأله دینی نیست بلکه یک مسأله ملی و انسانی است و اگر ما از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنیم، از سه بُعد انسانی، ملی و دینی برای ما اهمیت دارد.
کد خبر: ۶۲۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۸ - 14October 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان: دفاع از آرمان فلسطین یک مسأله ملی و انسانی استسرهنگ پاسدار «محمد رضایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، در خصوص عملیات «طوفان الاقصی» در فلسطین اشغالی اظهار داشت: وقتی سر خط خبرهای رسانه‌های بیگانه مانند اینترنشنال و امثال آن را بررسی می‌کنیم، یکی از مهمترین اهداف آنان تزریق این مسأله است که چرا مردم ایران باید از فلسطین دفاع کنند؟ و در این زمینه شایعاتی بسیاری را با هدف ترسیم روایتی نادرست از نسبت مردم ایران و فلسطین مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز موفقیت در «جنگ روایت‌ها» می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت یک ملت داشته باشد، گفت: ائمه اطهار (ع) همواره بر بهره گرفتن از تاریخ برای بصیرت آفرینی در یک جامعه تاکید کرده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش سیدضیاءالدین طباطبایی به عنوان یکی از دلال‌های خرید زمین از مسلمانان برای اسرائیلی‌ها، گفت: بنابر برخی نقل‌های تاریخی یکی از نقاطی که برای اسکان صهیونیست‌ها در نظر گرفته شده بود، ایران اسلامی بود ولی بنا به شرایطی این امر محقق نشد در نهایت صهیونیست‌ها وقتی بهش اندکی از زمین‌ها را در فلسطین مالک شدند، با روشهای واقعاً بسیار خشن و همراه با سبعیّت و سنگدلی، بتدریج شروع به اخراج زارعان از این زمین‌ها كردند و با کشتار بسیار بخش‌های وسیعی از زمین‌ها را اشغال کردند.

وی ادامه داد: دفاع از مظلوم نه تنها در آیات و روایات اسلامی بلکه در ادبیات فارسی جایگاه برجسته‌ای دارد به گونه‌ای که در متون نظم و نثر فارسی اعم از شاهنامه، گلستان، بوستان و اشعار پروین اعتصامی و شعرای معاصر نیز جایگاه بالایی دارد و از جمله می‌بینیم تشکیل گروه‌های «فتوت» و «جوانمردان» برای گرفتن حق مظلوم از ظالم در ادبیات ما جایگاهی خاص دارد. علاوه بر این معارف دینی، ما را به حمایت از مظلوم و دفاع از او در برابر ظالم دستور می‌دهد تا جاییکه مولای متقیان در نهج‌البلاغه می‌فرمایند «برای ظالم دشمن و برای مظلوم یاور باشید.»

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: علاوه بر این حمایت‌های پنهان رژیم صهیونیستی در طراحی برخی استحکامات و حملات رژیم بعث در دفاع مقدس، آموزش تروریست‌ها و ترور دانشمندان ایرانی، حملات مکرر به نیروهای مقاومت در سوریه، تولید برخی ویروس‌ها، حمایت از تروریست‌های نیابتی در عراق و‌ سوریه که هدف اصلی آنها ایران اسلامی بود، همکاری در ترور شهید سلیمانی و‌ حملات سایبری علیه برخی تاسیسات، طراحی فتنه‌ها و اغتشاشات مخنلف، تهدیدهای مکرر به حمله به ایران و ده‌ها توطئه ناکام دیگر از جمله مواردی است که مکرر از سوی رژیم صهیونیستی علیه ایران اسلامی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اقتدار دفاعی ایران اسلامی، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار موشکی، پدافندی و سایبری قرار دارد و مبتنی بر ادبیات ملی و اسلامی خویشتن‌داری را در پیش گرفته است. آنچه امروز در دفاع مشروع مردم غزه مشاهده می‌شود تنها جلوه‌ای از صدور پیام مقاومت و پایداری است که از کلام امام خمینی (ره) و‌ امام خامنه‌ای در میان ملت مظلوم جهان بازتاب داشته است.

رضایی گفت: مسأله فلسطین جدا از بُعد ملی و دینی از نظر انسانی هم اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا رژیمی که بیش از چهار هزار کودک را به شهادت رسانده است، از نظر انسانی نیز فاقد مشروعیت است و اقدامات جنایتکارانه آن دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد و لذا می‌بینیم بسیاری از آزادگان جهان حتی در آمریکا و انگلیس با راه‌انداختن راهپیمایی از حق مردم فلسطین دفاع کردند. مسأله فلسطین امری است که ان‌شاءالله به دست خود مردم فلسطین تعیین تکلیف خواهد شد و ریشه این غده سرطانی برای همیشه از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار