در سومین جشنواره کلانتران برگزیده؛

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: دفاع مقدس تهدید «جنگ سخت» علیه ایران را بی‌اثر کرد

سردار «رضایی» با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی، گفت: در هشت سال دفاع مقدس، دشمنان متوجه شدند که با جنگ سخت نمی‌توانند کشورمان را مورد اهداف شوم خود قرار دهند.
کد خبر: ۶۲۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ - 10October 2023

کلانتری و پاسگاه‌ها؛ محل امن امدادخواهان و مقتدر در برخورد با هنجارشکنان/ رقابت سازنده، امانت‌داری و عملیاتی بودن اولویت فرماندهان باشد/ امنیتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سومین جشنواره کلانتران برگزیده (هفته فراجا ۱۴۰۲ پلیس پیشگیری) با حضور سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و سردار «رضا بنی‌اسدی‌فر» رئیس پلیس پیشگیری فراجا امروز (سه‌شنبه) برگزار و اهداف برگزاری این جشنواره، معیار‌های انتخاب کلانتران برگزیده، اهم ماموریت کلانتری و پاسگاه‌ها و... تشریح شد.

رضایت رهبری از عملکرد انتظامی کشور

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در این جشنواره اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که امروز توفیقی را نصیب بنده کرده تا در جمع شما همکاران، همرزمان و مجاهدان فی‌سبیل‌الله که مجاهدانه، قانونمند و تکلیف‌مدار در حوزه مهم کلانتری و پاسگاه‌ها انجام وظیفه می‌کنید، حضور داشته باشم.

سردار رضایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و گرانقدر حوزه نظم و امنیت و مدافعان وطن عنوان کرد: در هفته گرامیداشت و نکوداشت عملکرد مجموعه انتظامی نیز قرار داریم، این هفته را هم خدمت تمامی همکاران عزیزی که از مرز تا مرکز در حال خدمت‌رسانی هستند، تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: بحمدالله مردم عزیز ایران اسلامی از عملکرد فراجا در راستای برقراری نظم، امنیت و آرامش و خدمت رسانی در سطح جامعه رضایت بالایی دارند که این مهم جای شکر دارد از سویی رضایت و تقدیر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) از مجموعه انتظامی کشور نیز جزو بالاترین افتخارات سازمان عظیم انتظامی است.

کلانتری و پاسگاه‌ها ویترین پلیس

این مقام ارشد انتظامی همچنین تاکید کرد: هفته فراجا را نیز خدمت همسران، فرزندان و خانواده‌های گرانقدر همکاران تبریک می‌گویم؛ چراکه در حمایت این مجاهدان فی سبیل الله برای انجام مطلوب ماموریت‌ها نقش ارزنده و موثری دارند.

سردار رضایی به اهمیت برگزاری جشنواره کلانتران برگزیده و جایگاه و نقش کلانتری و پاسگاه‌ها در برقراری امنیت و آرامش در سطح جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: در وهله اول بگویم که مردم عزیز و شایسته ایران اسلامی قدردان زحمات، فداکاری‌ها و مجاهدت‌های شما سبزپوشان هستند که بایستی شکرگزار خداوند متعال برای این نعمت باشید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کلانتری و پاسگاه‌ها لجمن اجرایی مأموریت‌های سازمان مقدس و عظیم انتظامی کشور هستند، گفت: انجام مهم‌ترین کار‌ها در حوزه امنیت بر عهده شما قرار دارد؛ از سویی شما عزیزان بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم دارید؛ بنابراین از این جهت کلانتری و پاسگاه‌ها تابلو و ویترین انتظامی کشور هستند.

اهمیت «امنیت محله‌محور»

سردار رضایی با اشاره به اینکه مجموعه عظیم انتظامی کشور از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است، تصریح کرد: بنابراین تکریم و رضایتمندی مردم از عملکرد کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها وظایف و مسئولیت شما را در انجام ماموریت‌های پیش رو سنگین‌تر می‌کند که بایستی به این مهم اهتمام ویژه داشته باشید.

وی ادامه داد: بنابراین با هر تکریم و قدردانی از عملکرد کلانتری و پاسگاه‌ها بایستی با وظیفه‌شناسی عمیق‌تر، تکلیف‌مدارتر، به‌موقع، مؤر و با روحیه انقلابی و جهادی، ابتکار و نوآوری برای انجام مأموریت‌ها قدم بردارید و مستحکم‌تر به جلو بروید.

سردار رضایی با بیان اینکه بایستی اقتدار توأم با مهربانی، هوشمندی و تعامل از اولویت‌های اصلی کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها باشد، به اهمیت امنیت «محله‌محور» تاکید و بیان کرد: کلانتری و پاسگاه‌ها بایستی محل امن برای امدادخواهان باشد، بر اندام هنجارشکنان لرزه بیندازد و با آن‌ها بدون مماشات و مقتدرانه برخورد کند؛ امروز نماد مجموعه انتظامی در حوزه آرام‌بخشی و امنیت، کلانتری و پاسگاه‌ها هستند و این مهم یک سرمایه است که بایستی از آن به خوبی حفاظت کنیم.

رقابت سازنده و عملیاتی بودن

وی با بیان اینکه رقابت سازنده، امانت‌داری و عملیاتی بودن باید اولویت فرماندهان و کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها باشد به اخلاص و تکلیف‌مداری شهید والامقام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: مکتب حاج قاسم بایستی الگوی همه ما باشد؛ ایشان با خداوند متعال معامله کردند از همین رو بالاترین عاقبت‌به‌خیری که همان شهادت است، نصیبشان شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: یاد و خاطره حاج قاسم همیشه و نه‌تنها در جغرافیای ایران اسلامی بلکه در جهان زنده است و سیره و روش ایشان ادامه دارد؛ ما نیز که مسئولیت خدمت‌رسانی به مردم را بر عهده داریم، بایستی پیروی از مکتب ایشان را در اجرای مأموریت‌ها در رأس قرار دهیم و به‌دنبال تکریم معنوی باشیم تا رضایت خداوند متعال، مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و مردم نیز نصیب ما شود.

وی خطاب به کلانتران برگزیده گفت: شما عزیزان که امروز جزو منتخبان هستید، بایستی با اخلاص، روحیه جهادی و انقلابی و تکلیف مداری با مسئولیت سنگین امنیت و آرامش که بر عهده دارید به مأموریت‌های آینده و روز‌های رو به رشد نیز اهتمام داشته باشید.

محوری‌ترین راهبرد در کلانتری‌ها

سردار رضایی همچنین به اهمیت امنیت «محله‌محور» اشاره و خاطرنشان کرد: تعامل بیش از پیش با مردم و همچنین امنیت محله محور عنصری‌ترین و محوری‌ترین راهبرد در حوزه کلانتری‌ها است که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشید به هر میزان که امنیت محله‌محور محقق شود، مراجعه و شکایت به کلانتری‌ها کاهش می‌یابد و از سویی شأن و منزلت کلانتری و پاسگاه‌ها بالاتر می‌رود.

آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای و استمرار آن، احترام و تکریم ارباب‌رجوع از مواردی بود که جانشین فرمانده کل انتظامی کشور آن‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: نماد جمهوری اسلامی ایران در آرامش منطقه، کلانتری‌ها هستند از این‌رو رؤسای کلانتری‌ها بایستی بیش از پیش در محقق شدن فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها مؤثر باشند و نقش‌آفرینی کنند.

وی به نقش پررنگ رؤسای کلانتری‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کلانتری و پاسگاه‌ها تکیه‌گاه مردم و مظلومان هستند، هرگز اجازه تعدی به هنجارشکنان را ندهید و با اقتدار با آن‌ها برخورد کنید و به‌دنبال آن برخورد با هنجارشکنان را به مردم جامعه انعکاس دهید؛ چراکه اطلاع‌رسانی به‌موقع و نشان دادن خدمات پلیس در سطح جامعه در راستای ارتقاء نظم و امنیت، افزایش رضایتمندی مردم را به‌دنبال خواهد داشت.

جایگاه کلانتری‌ها در خنثی‌سازی اهداف شوم دشمن

سردار رضایی به نقشه و توطئه شوم دشمنان و همچنین راه‌اندازی جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: دشمنان امروز به دنبال تهدید نرم هستند؛ چراکه در هشت سال دفاع مقدس متوجه شدند که با جنگ سخت نمی‌توانند ایران اسلامی را مورد اهداف شوم و پوشالی خود قرار دهند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه کلانتری و پاسگاه‌ها در خنثی‌سازی اهداف شوم دشمن عنوان کرد: امروز دشمن باور‌ها و عقاید جوانان و مردم را مورد هدف قرار داده از این‌رو در برخورد با هنجارشکنان و افرادی که اقدام به کشف حجاب می‌کنند هرگز کوتاهی نکنید.

خلاقیت، نوآوری و امانت‌داری

بنابراین گزارش، سردار «رضا بنی‌اسدی‌فر» نیز به بیان اهداف برگزاری سومین جشنواره کلانتران برگزیده پرداخت و گفت: شناسایی، ارزیابی و عملکرد روسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه ها، شناسایی روسا و فرماندهان پرتلاش کلانتری و پاسگاه‌ها در راستای تحقق فرامین مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله‌العالی)، ایجاد فضای رقابتی و ارتقاء انگیزه بین کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها و همچنین قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجاهدانه کارکنان این حوزه در ایام مختلف خصوصا هفته فراجا از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا همچنین خلاقیت، نوآوری، امانت داری و اخلاق اسلامی، روحیه جهادی و انقلابی، ایثارگری و شهادت، انضباط مالی و اقتصادی، مهارتی و عملیاتی بودن را از معیار‌های انتخاب کلانتران برگزیده عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی به اهم ماموریت‌های کلانتری و پاسگاه‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تامین و حفظ نظم و امنیت و آسایش فردی و گروهی، پیش‌بینی، پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرم و برخورد با جرایم (مشهود و غیرمشهود)، ارائه خدمات قضائی، پیشگیری اجتماعی و ... از اهم ماموریت‌های کلانتری و پاسگاه‌ها است.

در سومین جشنواره کلانتران برگزیده همچنین به در رأس قرار دادن فرامین مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) در حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها و تدابیر سردار «رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با هدفمندشدن گشت‌ها، مبارزه قاطعانه با سرقت، بهره بردن از ظرفیت موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و پلیس افتخاری، جدیت و استمرار در قرارگاه تحول کلانتری و پاسگاه‌ها و... نیز تأکید شد.

در پایان مراسم از تعدادی از خانواده شهیدان والامقام و معزز، جانبازان به‌عنوان اسوه‌های صبر و استقامت و کلانتران برگزیده تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها