سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

۳۱۱ ایثارگر زنجانی برای دریافت وام مسکن به بانک‌ها معرفی شدند

«برزگر» گفت: ۳۱۱ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان از ابتدای سال جاری برای دریافت تسهیلات مسکن به ارزش ۱۰۹۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.
کد خبر: ۶۲۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ - 11October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، «عباس برزگر» سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۱۱ ایثارگر زنجانی برای دریافت وام مسکن به بانک‌ها معرفی شدند، اظهار داشت: از این تعداد ۲۲۸ نفر به ارزش ۸۲۴ میلیارد ریال تسهیلات مسکن را جذب و ۸۳ نفر نیز در حال جذب این تسهیلات هستند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق بانک‌های سپه، صادرات، ملت، رفاه، ملی و تجارت به متقاضیان پرداخت می‌شود، ادامه داد: میزان اعتبار تخصیصی استان ۳۶۳ فقره است و ۳۱۱ نفر متقاضی جهت دریافت این تسهیلات در سامانه تسهیلات مسکن ثبت نام کرده بودند که تاکنون ۸۲۴ میلیارد ریال به این عزیزان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات مسکن در راستای ساخت و ساز یا خرید مسکن به جامعه ایثارگری پرداخت می‌شود، افزود: براساس سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک‌های عامل استان موظفند سالانه براساس سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی، تسهیلات احداث و یا خرید مسکن به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان پرداخت کنند.

برزگر با بیان اینکه شهرستان خدابنده بیشترین میزان دریافت تسهیلات ساخت مسکن را داشته به طوری که از ۴۷ فقره تسهیلات ساخت مسکن، ۱۹ فقره مختص جامعه ایثارگری خدابنده است، تصریح کرد: برای خرید مسکن روستایی ۲۸ فقره، خرید مسکن شهری ۲۳۶ فقره و احداث مسکن شهری ۴۷ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به مبلغ تسهیلات احداث یا خرید مسکن در استان زنجان، گفت: تسهیلات مسکن در شهر زنجان ۴ میلیارد ریال، شهرستان‌ها ۳ میلیارد ریال و در روستا‌های تابعه ۲.۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۳۶۳ فقره سهمیه تسهیلات تعیین شده برای استان زنجان فقط ۳۱۱ نفر به بانک معرفی شده و مابقی سهمیه بدون متقاضی واجد شرایط است، در خصوص علت این امر توضیح داد: با توجه به تورم موجود در بازار و افزایش تورم مسکن، بین قیمت خرید یا احداث مسکن با میزان تسهیلات اعطایی رابطه منطقی و متناسب وجود نداشته و همین امر موجب عدم رغبت و استقبال جامعه هدف جهت اخذ تسهیلات مسکن نسبت به سنوات قبل شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: هر یک از جامعه ایثارگری متقاضی جهت دریافت تسهیلات مسکن می‌توانند ضمن مراجعه به واحد مسکن بنیاد شهید محل سکونت خود، نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.

وی، نرخ سود تسهیلات مسکن ایثارگران را ۴ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن را ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: تسهیلات مسکن به جانبازان پنج درصد به بالا و همچنین فرزندان، والدین و همسران شهدا، آزادگان و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا نیز تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار