راه‌اندازی پویش «آفتاب مهربانی» ویژه کمک به مردم زلزله‌زده افغانستان

پویش «آفتاب مهربانی»، جهت کمک به مردم زلزله‌زده افغانستان، به‌همت قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۶۲۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ - 12October 2023

راه‌اندازی پویش «آفتاب مهربانی» ویژه کمک به مردم زلزله‌زده افغانستانبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «بهزاد محروقی» دبیر قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در این خصوص اظهار داشت: زلزله شدیدی که روز شنبه در نزدیکی شهر هرات افغانستان رخ داد و لرزش آن در شهر مشهد نیز حس شد، طی این چند روز با پس‌لرزه‌هایی ادامه یافته و باعث تلفات و خسارات زیادی شده است.

وی در ادامه گفت: طبق اطلاعات واصله متأسفانه اوضاع مردم افغانستان در شهر هرات و روستا‌های اطراف از جمله سربلند و زنده‌جان به هیچ وجه مساعد نیست و با گذشت چند روز از زلزله، همچنان جمعیت زیادی از مردم زیر آوار هستند.

دبیر قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با تأکید بر اینکه همسنگر‌های مسجدی مثل همیشه داوطلب خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان هستند، افزود: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد مرکزی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مقرر شد با توجه به اولویت‌بندی نیاز‌ها و مشکلات زلزله‌زدگان، فقط وجوهات نقدی به‌صورت واحد جمع‌آوری شده و سپس اقلام ضروری خریداری شود تا روانه مناطق زلزله‌‍زده گردد.

وی در پایان یادآور شد: علاقمندان به کمک زلزله‌زدگان هرات در افغانستان می‌تواند با واریز کمک‌های نقدی خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ و شماره شبا IR۷۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۹۹۹۹۹۹۹۹۰۰۳ در این اقدام انسان‌دوستانه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار