نماینده ولی فقیه در مازندران:

لزوم معرفی آثار آیت‎‌الله مصباح یزدی به جامعه/ علامه «مصباح یزدی» مطیع ولایت بود

آیت‌الله «محمدی لائینی» با تاکید بر لزوم معرفی آثار آیت‌الله «مصباح یزدی» به جامعه، گفت: ایشان در کنار نام‌آوری علمی یک عبد خداست و مطیع ولایت است.
کد خبر: ۶۲۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ - 12October 2023

لزوم معرفی آثار آیت الله مصباح یزدی به جامعه/ علامه «مصباح یزدی» مطیع ولایت بودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه اعضای ستاد برگزاری همایش بزرگداشت علامه مصباح یزدی، اظهار داشت: آیت الله «مصباح» واقعا «مصباح» بود و مطالعات اسلامی ایشان ریشه در وحی دارد.

وی با اشاره به آشنایی عمیق علامه «مصباح» با مکاتب شرقی و غربی بشری در کنار درک عمیق از منابع دینی، حدیث ثقلین و قرآن، افزود: فرآورده‌ای از این مواد در آثار، کتب و درس‌های ایشان آمده است.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: خدای بزرگ در رابطه با زنبورعسل هم تاکید کردند که از همه ثمرات و شیره‌ها استفاده کن و راه غریزی خدا را برو نتیجه این است که از این وجود آثاری از فلسفه اسلامی، حقوق، جامعه‌شناسی، تفسیر، معارف و حوزه‌های گوناگون خارج شده است، آثار هم آثاری هدایت‌کننده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم معرفی چنین آثاری به جامعه، عنوان کرد: جامعه باید فرزندان خلف خود را از فرزندان ناخلف بشناسد، برخی نان حوزه را خوردند شاگرد علامه مصباح بودند، اما حرفشان گمراه‌کننده است و در راستای شیطان حرکت می‌کنند.

امام جمعه ساری بیان کرد: توصیه می‌کنم که در فکر برگزاری آبرومندانه همایش بزرگداشت علامه «مصباح یزدی» باشید، کیفی بودن مراسم به این است که از صاحبان اندیشه و افکار برجسته علمی، فرهیخته، محقق و پژوهشگر دعوت شود، حداقل از ۲۰ اساتید حوزه و دانشگاه دعوت شود و حضور پیدا کنند.

این مسئول ادامه داد: البته با برگزاری یک یا دو همایش نمی‌توان ابعاد مختلف این شخصیت علمی را نشان داد، چون ایشان در حوزه‌های مختلفی آثار دارد، به خصوص بُعد انقلابی و ولایی، ایشان در کنار نام‌آوری علمی یک عبد خداست و مطیع ولایت است، یک انسان صاحب کلام، حرف، نقد و نطق در حوزه مسائل سیاسی است؛ کسی است که علیرغم داشتن مریدان خوب و باوفا و عالی رتبه؛ دشمنان در داخل و خارج نسبت به او بسیار حساس بوده و از او خشمگین بودند و دشمنان بسیار لجوج و عنودی دارد که دین ندارند که هیچ وجدان هم ندارند.

وی با اعلام اینکه آیت الله مصباح یزدی در ایام حیاتش مظلوم بود بعد از حیاتش نباید مظلوم باشد، گفت: آیت الله مصباح یزدی در زمان حیاتش مقابل نانجیبی‌ها قرار داشت و مظلوم بود، وظیفه ما نیز حمایت از مظلومان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار