معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور خبر داد؛

سفر معاون اول رئیس‌جمهور به بلاروس

جمشیدی از سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مینسک به مناسبت سی‌امین سالگرد روابط رسمی دو کشور ایران و بلاروس خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ - 15October 2023

سفر معاون اول رئیس‌جمهور به بلاروسبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در سی‌امین سالگرد روابط رسمی دو کشور ایران و بلاروس، به مینسک سفر می‌کند.

وی افزود: مخبر به دعوت رسمی نخست وزیر بلاروس، سه شنبه ۲۵ مهر در سفری یک روزه با مقامات عالی این کشور دیدار و گفتگو می‌کند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس بلاروس و همچنین برگزاری جلسات گفتگو‌های دوجانبه میان هیات‌های عالی دو کشور را از جمله برنامه‌های سفر معاون اول رئیس‌جمهور اعلام و تصریح کرد: ملاقات‌های دوجانبه روسای جمهور در حاشیه اجلاس‌های منطقه‌ای و بین المللی و همچنین سفر آقای لوکاشنکو به تهران در اسفند سال گذشته نشانگر مهیا بودن توسعه همه جانبه روابط اقتصادی است که می‌تواند در سفر پیش رو به توافقاتی مهم برای دو کشور نیز بیانجامد.

جمشیدی با اشاره به همراهی برخی از وزرا و مسئولین ذیربط در این سفر با مخبر، اظهار داشت: سیاست تحریمی کشور‌های غربی علیه کشور‌های مستقل اقتضا می‌کند که اشتراکات بیشتر و راهکار‌های دوجانبه افزون‌تری برای غلبه بر تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی ایجاد شود که این موضوع مهم به طور جدی در دستور کار دولتمردان ایرانی در این سفر قرار دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار