دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقش پهپاد‌های حماس در طوفان‌الاقصی

حماس با استفاده از پهپاد توانست موانع اولیه را برای حرکت به سمت شهرک‌ها و پایگاه‌های ارتش صهیونیستی از میان بردارد.
کد خبر: ۶۲۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴ - 16October 2023

گروه دفاع امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ عملیات طوفان‌الاقصی هفته پیش توسط گروه مقاومت فلسطینی حماس صورت گرفت و طی آن رزمندگان فلسطینی موفق شدند علاوه بر نفوذ به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، تعدادی از پایگاه‌های ارتش این رژیم را هم به تصرف خود درآورند و خسارات قابل توجهی را به این ارتش وارد کنند؛ عملیاتی که موجب غافلگیری کامل دشمن شد و نشان از رعایت سطح بالای حفاظت اطلاعات داشت.

هنوز ابعاد مختلف این عملیات برای صهیونیست‌ها واضح نشده است؛ زیرا آن‌ها هنوز نمی‌دانند که چگونه از یک گروه کوچک چنین ضرباتی سنگینی را دریافت کردند.

ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل در مقابل غزه، موانع متعددی را ایجاد کرده بود و تصور می‌کرد که این موانع می‌تواند صهیونیست‌ها را در برابر مبارزان فلسطینی مصون نگه دارد؛ به‌عنوان مثال آن‌ها حدود ۶۵ کیلومتر «فنس» به ارتفاع شش متر کشیده بودند که بخش‌هایی از این حصار‌های فلزی تا زیر زمین هم قرار گرفته بود؛ علاوه بر این، موانع بتنی هم تعبیه کرده بودند تا فلسطینی‌ها نتوانند با حفر تونل به پشت مواضع ایجادشده، نفوذ پیدا کنند.

نقش پهپاد‌های حماس در «طوفان القصی»

همچنین ارتش صهیونیستی برای جدا کردن غزه از شهرک‌های صهیونیست‌نشین برجک‌های بلند دیده‌بانی احداث کرده بود که بر فراز این برجک‌ها انواعی از دوربین و حسگر وجود داشت؛ به نحوی که با استفاده از این فناوری‌ها هر جنبنده‌ای که به ۳۰۰ متری حصار‌های فلزی نزدیک می‌شد، سربازان اسرائیلی متوجه می‌شدند.

به همین دلیل رزمندگان حماس ابتدا با بهره‌گیری از پهپاد، برجک‌های دیده‌بانی مورد اشاره را منهدم و سپس با استفاده از مواد منفجره و بولدوزر، از میان فنس‌ها راهی برای عبور باز کردند و بدین ترتیب توانستند از ۲۹ نقطه به سمت اهداف تعیین شده، حرکت کنند.

نقش پهپاد‌های حماس در «طوفان القصی»

این شیوه حمله فلسطینی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها هم به اهمیت استفاده از پهپاد پی برده‌اند؛ چرا که با استفاده از این‌گونه تجهیزات توانستند علاوه بر عبور از سد موانع ایجادشده، تعدادی از تانک‌های ارتش مجهز صهیونیست‌ها را با پرتاب بمبک‌های پهپادی منهدم کنند.

در واقع می‌توان گفت امروز در هر جنگ و تخاصمی که رخ می‌دهد، نقش و کارایی پهپاد‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ از سوی دیگر استفاده از این‌گونه تجهیزات منحصر به ارتش‌های مجهزی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌شود، بلکه هر کشوری به شکل‌های مختلف در پی بهره‌گیری از پرنده‌های بدون سرنشین است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار