جانباز هفتاد درصد حاج سعید ترقی به یاران شهیدش پیوست

سردار شهید حاج سعید ترقی، از یاران و همرزمان شهید محمود کاوه و از رزمندگان لشکر ویژه شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت ثامن­ الحجج(ع) پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جراحات زمان جنگ، به همسنگران شهید خود پیوست.
کد خبر: ۶۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ - 15December 2015

جانباز هفتاد درصد حاج سعید ترقی به یاران شهیدش پیوست

به گزارش دفاع پرس از نیشابور، جانباز 70 درصد هشت سال دفاع مقدس سردار شهید حاج سعید ترقی، از یاران و همرزمان شهید محمود کاوه و از رزمندگان لشکر ویژه شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت ثامن­ الحجج(ع) پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از جراحات زمان جنگ، به همسنگران شهید خود پیوست. این جانباز سرافراز سال جاری برای حضور در مراسم اربعین حسینی، در کاروانهای پیاده کربلا معلی حضور پیدا کرد و با زمزمه دعا و مناجات مزد ایثار و فداکاری را شخصاً از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­ الحسین(ع) دریافت کرد.

شهادت اصلی ترین راه رسیدن به معبود

 به استناد آیه شریفه «مِنَالمُومنینَ رِجالُ صَدقو ما عاهدوا اللهَ عَلیه فَمِنهُم مِن قَضی نَحْبهُ و مِنهُم من یَنتَظِهرُ وَ مَا بَدَلو تَبْدِیلا»، پل شهادت، اصلی­ ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان، برای همیشه جاویدان باقی می­مانند و با خون خود، عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران، و ثبات و استمرار خط سرخ سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) را تضمین می­کنند.

بار دیگر آسمان دیار سلسله ­الذهب، دیار 2300 شهید سرافراز، عروج ستاره ­ای دیگر از زمره جانبازان این سرزمین را به نظاره نشست، و هم زمان با شب شهادت ثامن الحجج امام رضا(ع) و محزون از رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) یکی دیگر از مردان الهی و هم تبار عاشورائیان به فیض عظیم شهادت نائل آمد و روح پاکش با ارواح شهیدان خصوصأ حضرت سیدالشهدا(ع) در ملکوت اعلی مأوا گزید و از روزی الهی بهره ­مند شد.

عروجی شهادت گونه

شهادت جانباز ولایتمدار و محبوب عرصه­ های نبرد نور علیه ظلمت، همرزم شهید کاوه، سردار شهید حاج سعید ترقی که سالها درد فراق و هجران همرزمان و همسنگران شهیدش را به امید وصال تحمل کرده بود، تبریک وتهنیت می­ گوییم.

بی شک حیات عزتمندانه آن جانباز پرتلاش و خستگی­ ناپذیر، مرهون فداکاری، استقامت، گذشت، ایثار و جانفشانی او در استمرار ارزشهای اصیل اسلام ناب محمدی(ص) و آرمان­ها و ارزش­های انقلاب اسلامی و استمرار ولایت فقیه بوده است. گرچه وجود گرانقدر او، با لبیک به ندای حق، به خیل عظیم شهدای والامقام پیوست، اما ثمره­یتلاش و مجاهدت آن مرد الهی در عرصه­ های دفاع مقدس و جهاد فی سبیل الله و همچنین خدمات فرهنگی در کنار تحمل سالها رنج و مرارت در دوران پس از دفاع مقدس، برگ زرینی است که در پرونده آن جانباز دلاور می ­درخشد. ان­شاءالله خداوند متعال بر درجات معنوی وی افزوده و بر خوان گسترده اولیاءالله و شهیدان والامقام خصوصاً ائمه معصومین (ع) میهمان گرداند.

تداوم خط سرخ شهادت در خدمت صادقانه بعد از جنگ

جانباز شهید حاج سعید ترقی با ردای سرخ شهادت، قامت رعنای خویش را با تداوم راه شهدا و خط ولایت بیاراست تا جمال زیبای یار را در رفیق اعلی به نظاره بنشیند. این شهید عزیز عمر گرانبهای خویش را در رزم و جهاد در هنگامه نیاز و خدمت صادقانه در حوزه های فرهنگی ومذهبی سپری کرد.

 جامعه ایثارگران شهرستان نیشابور مقام ایثارگری و مرام انقلابی سردار شهید حاج سعیدترقی را ارج نهاده و عروج ملکوتی این یار انقلاب و یاور ولی امر مسلمین جهان مقام معظم رهبری و یادگار هشت سال نبرد جانانه در لشکر ویژه شهدا را در شب شهادت شمس الشموس، خورشید تابان خراسان به محضر حضرت بقیهالله الاعظم امام عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظلهالعالی) خانوادهی شریف و همهی مردم نجیب و ولایتمدار دیار سلسله الذهب نیشابور به ویژه ایثارگران ولایتمدار و غیور تبریک و تهنیت عرض نموده و ضمن ارج نهادن به مقام شامخ آن شهید عزیز،  برای جمیع بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند منان مسألت می ­نماید.

زندگینامه

سعید ترقی فرزند حاج عباس ترقی و بانوی مهر و فضیلت و عالمه فاضله، موسس و مدیر حوزه علمیه خواهران مکتب الزهرا(س) حاجیه خانم ترقی در بیست ­و دوم شهریورماه 1339 در نیشابور متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی احساس مسئولیت کرد و برای دفاع از اسلام و ارزشهای انسانی وارد جهاد اصغر شد. او در لشکر ویژه شهدا دوشادوش علمدار این لشکر، شهید محمود کاوه و دیگر رزمندگان آن به عنوان رئیس ستاد و معاون گردان­های امام حسن(ع) و امام حسین(ع) انجام وظیفه کرد و در برابر دشمن تا بن دندان مسلح عراق که قصد تجزیه کردستان را داشت ایستاد . او در 29 اردیبهشت ماه 1365 در عملیات حاج عمران و در ارتفاعات 2519 بر اثر اصابت ترکش از ناحیه کمر دچار مجروحیت شد، که شدت جراحات به حدی بود که منجر به قطع نخاع وی گردید و مفتخر به دریافت مدال جانبازی شد. این جانباز سرافراز نیشابوری با وجود بعضی محدودیتها ولی از پای ننشست و بعد از جنگ نیز در عرصه­ های مختلف فرهنگی و مذهبی حضوری چشمگیر داشت و منشأ خدمات بزرگ و ارزنده ای شد. در نهایت سعید ترقی پس از تحمل سالها ویلچرنشینی و درد و رنج و سختی ناشی از مجروحیت همزمان با سالروز شهادت حضرت علی­ بن­ موسی­ الرضا(ع) در سن 55 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دوستان شهیدش که عمری حسرت همنشینی با آنها را در دل داشت پیوست.

به مسئولیت­های اجرایی او می­ توان به مسئول فرهنگی فرمانداری نیشابور، مشاور امور ایثارگران معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور، مدیر حوزه علمیه فاطمه ­الزهرا(س)، معاون اجرایی حوزه علمیه حضرت زهرا(س)، متولی بقعه بی­ بی شطیطه و مسئول فرهنگی آن بقعه که از سوی اداره اوقاف شهرستان منصوب شده بود اشاره کرد.   

پیکر مطهر این شهید عالی مقام بعد از تشییع توسط مردم ولایتمدار نیشابور بنا به وصیت خودش در بقعه بی بی شطیطه و در کنار پدر و مادرش  به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است شهید حاج سعید ترقی برادر حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود.

نظر شما
پربیننده ها