نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس

حجت‌الاسلام «قریشی» بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس تاکید کرد و گفت: در راستای تحقق این مهم آماده هرگونه همکاری با آموزش و پرورش هستیم.
کد خبر: ۶۲۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ - 16October 2023

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز (دوشنبه) در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی آذربایجان‌غربی که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: تا سند قرآنی تدوین نشود، امکان شناخت در مورد نقاط قوت و ضعف حوزه فرهنگی در استان وجود ندارد.

حجت‌الاسلام قریشی به کیفی‌سازی فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: باید تلاش شود فعالیت‌های قرآنی به سمت کیفی سازی حرکت کرده و نقاط ضعف شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه ما در اطلاع رسانی فعالیت‌های قرآنی ضعیف هستیم، افزود: فعالیت یک اتحادیه یا اقدامات بخش‌های دیگر در خیابان‌ها با بنر‌ها و عکس‌های بزرگ تبلیغ و اطلاع‌رسانی می‌شود، ولی محافل تلاوت قرآن، کلاس‌های قرآنی، تفسیر و یا تفسیر‌های خانگی معرفی نشده و به چشم نمی‌آید.

وی با تاکید بر ارزش‌دادن به چهره‌های قرآنی اظهار داشت: چهره‌های قرآنی باید در جامعه مورد تجلیل قرار گیرند و باید فعالان این عرصه سالی حداقل یک بار در مراسمی قدردانی شوند.

حجت الاسلام قریشی گفت: برخی افراد سال‌ها جلسات قرآنی را اداره کرده اند، ولی یکبار نشده که از آن‌ها تجلیل و قدردانی شود که باید به این مهم عمل شده و قدردانی از آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس افزود: آموزش و پرورش اعلام کند که چگونه می‌توانیم در راستای ترویج فرهنگ قرآن و آموزش و برگزاری کلاس‌های قرآن در بین دانش آموزان آن‌ها را کمک کرده و همراه آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار