یادداشت/ رحیم محمدی

شباهت راهبرد دو جنایتکار

بمباران مناطق مسکونی شیوه‌ای است که توسط دولت‌های دیکتاتور انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۲۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴ - 18October 2023

شباهت ارتش صدام و نتانیاهوگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- رحیم محمدی؛ هفته گذشته که رزمندگان فلسطینی توانستند طی عملیاتی از موانع ایجادشده در نوار غزه عبور کنند و ضمن حمله به تعدادی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک‌های هم‌جوار غزه، تعدادی از افسران و سربازان این رژیم را به اسارت بگیرند، موجی از شادی میان مردم مسلمان سایر کشور‌ها ایجاد شد، اما ارتش کودک‌کش اسرائیل که غافلگیر و تلفات بسیاری را متحمل شده بود، تاب این حقارت را نداشت؛ لذا با چراغ سبز یار دیرینه و پشتیبان همیشگی خود یعنی دولت ایالات متحده آمریکا، حملات سنگین هوایی را علیه مردم بی‌دفاع غزه آغاز کرد و طی آن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه و به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساندند.

صهیونیست‌ها چون می‌دانند که در زمین نمی‌توانند همچون گذشته در برابر رزمندگان فلسطینی مقاومت کنند و به پیروزی دست یابند، به بمباران «فرشی» محلات غزه روی آوردند؛ بدین‌صورت که قصد دارند محلات غزه به‌ویژه نقاط شمالی آن را با بمباران‌های سنگین هوایی، با خاک یکسان کنند تا مردم مجبور به ترک محلات و مهاجرت به دیگر کشور‌ها شوند.

البته برای اولین بار نیست که ارتش کودک‌کش صهیونیست دست به بمباران مناطق مسکونی فلسطینیان می‌زند؛ زیرا در گذشته نیز هرگاه در برابر نیرو‌های مقاومت فلسطین مستأصل شده، به بمباران شهری دست زده تا زیرساخت‌های حیاتی مانند نیروگاه‌های برق، بیمارستان‌ها و... را نابود کند.

این همان شیوه‌ای است که ارتش عراق در دوران دفاع مقدس در برابر رزمندگان کشورمان انجام می‌داد؛ در آن دوران نیز هرگاه ارتش عراق در جبهه‌ها با شکست مواجه می‌شد، بلافاصله حملات خود را علیه مناطق مسکونی شهر‌های مختلف آغاز می‌کرد؛ پس بمباران مناطق مسکونی شیوه‌ای است که توسط دولت‌های دیکتاتور انجام می‌شود و فرقی نمی‌کند که این اقدام چه زمانی و در کجا صورت گیرد.

از سوی دیگر، آنچه در این بمباران‌های غزه نِمود و برجستگی یافته، نحوه انعکاس رسانه‌ای بمباران‌های مناطق مسکونی توسط ارتش رژیم کودک‌کش است؛ به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی به دلیل آن که می‌داند اقدام یادشده باعث برانگیخته شدن افکار عمومی شده است، برای گمراه کردن افکار عمومی، دروغی را توسط شبکه ۱۲ خود با این مضمون که کودکان شهرک‌های صهیونیست‌ها توسط نیرو‌های مقاومت فلسطین سر بریده شده‌اند، منتشر کرد و با این دروغ در پی فرار از آنچه در محلات فلسطینیان روی داده، برآمد.

اگرچه این دروغ را شبکه آمریکایی CNN و رئیس جمهور آمریکا هم عنوان کردند، اما وقتی نتوانستند سندی برای این دروغ پیدا کنند، مجبور شدند آن را به نوعی تکذیب کنند که در این رابطه بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین بازنشر چنین خبر دروغی ابتدا در آمریکا و سپس در کشور‌های اروپایی و هند صورت گرفته است.

در واقع این نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها برای فرار از تبعات سنگین جنایات جنگی که در غزه مرتکب شدند، به هر کاری دست می‌زنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار